Toisen vuosikurssin vanhempainilta

Tervetuloa Lempäälän lukion 2. vuosikurssin vanhempainiltaan maanantaina 13.4.2015 klo 18.30.
Paikka: Kanavan koulun juhlasali

14A:n järjestämä kahvitarjoilu on koulun aulassa klo 18.00 alkaen (vap.eht. maksu luokan kassaan).

Aiheet:
- Yo-kirjoitukset. Suurin osa kakkosista aloittaa yo-kirjoitukset ensi syksynä. Sähköiset yo-kirjoitukset alkavat syksyllä 2016 (saksa, maantiede, filosofia), joten kolmessa vuodessa ylioppilaaksi valmistuvan nykyisen 2. vuosikurssin opiskelijan ei vielä tarvitse niihin osallistua.
Sen sijaan matematiikan kokeen muutos keväällä 2016 koskee nykyisiä kakkosia. Tärkein uudistus on, että kokeen alkuosa tehdään ilman laskinta. Lisäksi valinnaisuus kokeen sisällä vähenee jonkin verran.

- SOME, hyöty vai haitta opiskelulle?
Lukio on tarjonnut jokaisen opiskelijan käyttöön läppärin. Hyvin monella opiskelijalla on myös älykännykkä. Sähköinen oppimisympäristö kehittyy. Laitteet ovat oleellinen osa arkipäivää. Opettajien kokemuksia.

- Kurssivalinnat ja jatko-opinnot
Ensi lukuvuoden kurssivalinnat on tehty. Koulun opinto-ohjaus auttaa uravalinnassa ja jatko-opintojen suunnittelussa.

Ennen yhteisen tilaisuuden alkua Teillä on mahdollisuus tavata opettajia klo 17.30 alkaen. Tapaamisen voi sopia Wilma -viestillä suoraan opettajan kanssa.