Opiskelijoiden suusta (vanha)

Riku Väisänen 13D: "Mielestäni Lempäälän lukio on loistava valinta kolmen vuoden raskaalle ponnistukselle, johon mahtuu myös paljon iloa ja uusia elämyksiä. On tärkeää, että opiskelija saa opiskella hyvässä ympäristössä mahdollisen vähäisen stressikertymän kanssa. Lempäälän lukio tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden valmistautua tähän ja tulevan elämän haasteisiin. Täällä oppilaskunnalla on laajat mahdollisuudet vaikuttaa asioihinsa, ilmapiiri on mainio ja opetus on miellyttävää ja opiskelua tukevaa. On mukava, kun lukio ei ole liian iso ja opettajiinsa voi tutustua oikeasti kunnolla. Tampereelle lähtiessä saisi pelätä kurssien vähentymisen ja jopa lukion lakkauttamisen puolesta, mutta täällä tilanne on täysin päinvastainen; LeLussa niitä tehdään tarvittaessa lisää. Itse pidän erityisesti kulttuurikursseista mm. Ruotsiin, Saksaan ja Venäjälle sekä ilmaisutaidon tarjonnasta. Olen enemmän kuin tyytyväinen, että valitsin LeLun!"

Ronja Nummela 12A:"Lelun laajasta ja kattavasta kurssitarjonnasta kaikille löytyy jotain. Opetus on hyvää ja tunneilla on useimmiten hauskaa, mikä ei välttämättä toteudu yläasteella. On myös tärkeää, että kokonsa vuoksi Lempäälän lukiossa myös kaikki apua tarvitsevat saavat tarvittaessa tukiopetusta ja asiat käydään niin, että jokainen ymmärtää missä mennään. Opettajat ovat hurjan mukavia ja tarvittaessa voit itse valita hyvin pitkälti, kenen opetuksessa tahdot olla. Tärkeintä on löytää kaikille sopiva tyyli. Koulunjälkeisiä mahdollisuuksia harrastaa on paljo. Laulamista ja bändikurssia löytyy, urheilujoukkueita on useammissa lajeissa ja tilat ovat hyvinkin vapaasti oppilaiden käytössä. Lelussa pyritään tuomaan oppilaiden oma osaaminen esille, sillä loistavia tyyppejä on täällä joka lähtöön. Suosittelen lämpöisesti Lempäälään lukioon tutustumista!"