Uusi kampus valmistuu keväällä 2017

Lempäälän lukion ja Tredun Lempäälän toimipisteen yhteinen koulutuskeskus VIRTA valmistuu 30.6.2017. Rakennuksessa toimii lisäksi Pirkan opisto.

Tilat ovat myös ulkopuolisten käytössä. Lisätietoja ja vuokraus Tredun tilavuokrauksen sivulta. Tarjolla ovat esimerkiksi rakennuksen suuri kokoontumisaula, liikuntasali, kuntosali, monitoimisali ja luokat. Lempäälän kunnanvaltuusto kokoontuu Virta-salissa syksystä 2017 alkaen.

Kaksoistutkinto, kursseja toisesta oppilaitoksesta

Lukio- ja ammatillinen koulutus ovat saman katon alla. Kampukselle tulee viiden vuoden sisällä yli 400 lukiolaista ja noin 300 Tredun opiskelijaa.

Tredussa voi opiskella liiketaloutta (merkonomi), sosiaali- ja terveysalaa (lähihoitaja), käsi- ja taideteollisuutta, matkailua sekä kiinteistöalaa (erityisryhmä).
Heti ensi syksystä alkaen on mahdollista suorittaa kaksoistutkinto (ylioppilas- ja ammatillinen tutkinto kolmessa vuodessa).

Toisesta oppilaitoksesta on mahdollista valita yksittäisiä kursseja. Suunnitelmissa on myös molempien koulujen yhteiset ns. kampuskurssit. Ammattiopisto sopii opiskelijoille, jotka haluavat käytännönläheisiin töihin nopeasti. Jo ensimmäisenä opiskeluvuonna on työssäoppimisjakso työpaikalla.

Lukioon otetaan kevään opiskelijavalinnassa 130 uutta opiskelijaa. Keskiarvoraja on 7,4. Ks. Tredun opiskelijavalinta

Kampus Natura 2000 suojeluohjelmaan kuuluvan lintujärven rannalla

Lukion opetussuunnitelmassa huomioidaan rakennuksen hieno sijainti Ahtilalanjärven rannalla. Koulun katolle tulee sääasema ja järvelle tutkimuslautta, jonka avulla pystytään analysoimaan vesistöä. Tietoja vaihdetaan kansainvälisessä oppilaitosten Globe-verkostossa, johon lukio kuuluu. Järven rantaan tulee lintutorni, joka toimii myös linja-auton odotuskatoksena. Osa talon energiasta saadaan katolle asennettavista aurinkopaneeleista.

Tervetuloa oppimaan Virta -kampukselle!