Yritys Hyvä 2018

Written By: admin on toukokuu 17, 2018 No Comment

Meidän koulumme 91 luokan Sanni ja Siiri pääsivät hienosti Yritys Hyvä 2018 loppukilpailuun

Jokavuotinen Yritys Hyvä on lapsille ja nuorille suunnattu kilpailu, jonka tavoitteena on innostaa yrittämään. Kilpailu mahdollistaa miettiä ja kertoa, mitä yrittäminen ja yrittäjyys itselle merkitsevät. Kilpailussa voi vapaasti heitellä jopa erikoisiakin ajatuksia ja mielikuvituksesta on vain hyötyä. Jokaisessa sarjassa on huomioitu opetussuunnitelman perusteet: eheyttävät kokonaisuudet, laaja-alainen osaaminen, usean oppiaineen yhteistyö, työelämä ja yrittäjyys.

Kaikille kilpailuun osanottajille, sekä heidän ohjaajat palkitaan huhtikuussa tuotepalkinnolla. Voittajatyöt palkitaan rahallisesti 100-1000€. Yhteensä rahastipendejä jaetaan 12 000 euron edestä. Neljännestä sarjasta, johon voivat toisen asteen oppilaat ottaa osaa, valitaan Suomen edustaja kansainväliseen kilpailuun Yhdysvaltoihin (NY).

Kilpailussa on sarjat 1, 2, 3, 4 ja 0. Sarjat 1 ja 2 ovat tarkoitettu esiopetuksesta kuudesluokkalaisille. Sarja kolme on yläasteikäisille. Neljäs on lukio ja ammatillisille opiskelijoille suunnattu. Viimeinen sarja, 0 on suunnattu opettajiksi opiskeleville.

yritys hyväyrityshyva