Home » Mielipiteet

Mielipide: Koulupäivät lyhyemmäksi

Written By: admin on lokakuu 4, 2012 2 Comments

Koulupäivät ovat rankkoja. Koska ne ovat hyvin pitkiä ja tylsiä.

Koulu voisi lyhentää päiviä siten että oppilaat jaksaisivat opiskella enemmän.

8.00 herätykset ovat rankkoja ja 15.00 päättymiset ovat levottomia ja väsyneitä.

Opettajat ovat liian tiukkoja. Koulun käymisen pitäisi olla hauskaa eikä niin vaivalloista.

2 Responses to “Mielipide: Koulupäivät lyhyemmäksi”

1. samaa mieltä says on: 4 lokakuun 2012 at 3:07 pm

Lyhennykset bloks

2. Marko Salminen says on: 22 maaliskuun 2013 at 10:39 am

Moi.

Laitoin tähän alle lainauksia tuolta Opetushallituksen sivuilta koska koulu (eikä kunta) voi itse päättää näistä jutuista…

”Perusopetuslain mukaan lukuvuodessa on 190 työpäivää. Lukuvuoden koulutyö päätetään kaikissa kouluissa lain mukaan viikon 22 viimeisenä arkipäivänä

Lainsäädännössä on määritelty, montako tuntia oppilaalla on vähintään oikeus saada opetusta viikossa. Minimituntimäärä on:

7, 8, ja 9. luokalla 30 tuntia viikossa.

Koulupäivän pituudelle on määritelty puolestaan enimmäismäärä, joka saa olla ensimmäisellä ja toisella luokalla enintään viisi oppituntia ja muilla luokilla enintään seitsemän oppituntia.”

Näitä koulu ei siis voi muuttaa vaikka se ehkä hyvä ratkaisu olisikin joskus.