Minne Hakkarin oppilaat hakivat yhteishaussa?

Written By: admin on maaliskuu 22, 2018 No Comment
Lempäälän lukio kiinnosti yhdeksäsluokkalaisia eniten.

Yhteishaku toisen asteen opetukseen on nyt päättynyt. Hakkarista suurin osa haki lukioihin, mutta ammattioppilaitoksiinkin oli hakijoita.

Lukioon Hakkarista haki 60,8% koulun yhdeksäsluokkalasista. Lukioon hakijoista suurin osa (63%) haki Lempäälän lukioon. Lukioiden erikoislinjoille haki 21% ja muihin lukioihin 17%.

Ammatillisiin oppilaitoksiin haki 36,5% yhdeksäsluokkalaisista. Amikseen hakeneista suurin osa (62%) haki TREDUun. Valkeakosken ammattiopistoon haki 35% ja muihin ammattiopistoihin 3%. Suosituimmat alat joille haettiin, olivat liiketoiminta (32 oppilasta), lähihoitaja (15 oppilasta), autoala (10 oppilasta) sekä rakennusala (10 oppilasta).