Home » Info, Uutiset

8-LUOKKALAISET BALETTIRETKELLE HELSINKIIN!

Written By: admin on maaliskuu 29, 2018 No Comment

Taidetestaajat vievät kolmen vuoden ajan kaikki Suomen kahdeksasluokkalaiset kokemaan ja arvioimaan taidetta. Arvosteluja voit nähdä Taidetestaajien nettisivuilta: https://www.taidetestaajat.fi/?artType=overall

4.4. Hakkarin koulusta lähtee viisi kasiluokkaa Helsinkiin, katsomaan kansallisbalettia. Lähtö tapahtuu koulupäivän jälkeen ja näytös alkaa 19.00. He palaavat kotiin vasta yöllä.

Kasiluokkien taide kokeiluksi valiutui baletti näytös Don Quijote.  siinä keskitytään tarinaan, jossa ihana Kitri ja hänen köyhä rakastettunsa Basilio tarvitsevat apua ritari Don Quijotelta ja hänen pieneltä palvelijaltaan Sancho Panzalta päästäkseen naimisiin.