Saksanopiskelijat lähtevät Saksaan kahden opettajan kanssa kouluvaihtoon

Written By: admin on huhtikuu 12, 2018 No Comment

Haastattelin opettaja Kirsi Ahoa heidän Saksan matkastaan.

Mitä he tekevät Saksassa?

-Ensin lennämme Bremeniin, josta meidät haetaan ystävyyskouluumme IGS Schaumburgiin. Meillä on siellä normaaleja koulutunteja ja tutustumme Stadthagenin kaupunkiin ja Hannoverin kaupunkiin. Käymme myös jossain vierailukohteissa ja ilmeisesti jossain kaivoksessa.

Saksa2018

Missä te yövytte?

-Yövymme ns. Isäntä perheissä eli viime vuonna saksalaiset tänne majoittaneet lähtevät tänä vuonna saksalaisiin perheisiin majoitettavaksi. Tämä on vuosia kestänyt yhteistyö Saksalaisen koulun kanssa.

Keräsittekö te rahaa matkaa varten?

-Joinain muina vuosina olemme keränneet, mutta tänä vuonna emme keränneet yhdessä rahaa, koska muita kustannuksia ei ollut kuin lentoliput.

Nettivekkari toivottaa Saksaan lähtijöille mukavaa ja antoisaa matkaa!

Saksa2018