Home » Arvostelut

(Suklaa!) Munavertailu!

Written By: admin on maaliskuu 21, 2013 No Comment

Pääsiäisenä varmaan jokainen syö ainakin yhden suklaamunan, tai edes jotain sen tapaista. Vertailussamme mittaamme eri munien makuja, hinta/koko suhteita ja yllätyksiä.

Kinder-muna
Suklaamunat, jotka varmaan kaikki tuntevat ovat Italialaisen Ferreron valmistamat Kinder surprise suklaamunat. Niissä on sisällä yksi sadoista erilaisista pienistä yllätyksistä. Niitä myydään yksittäin n. 70 sentin kappale hinnoin (vaihtelee kaupan mukaan). Se ontto suklaamuna, jonka saa helposti kahtia. Se on maitosuklaata.

Mignon-muna
Fazerin mignon muna on varmaankin suklaisin pääsiäismuna, koska se on kokonaan suklaata (ei ole ontto), ei sisällä mitään yllätyksiä (paitsi sokerimassa pohjan), ja on jopa oikean kananmunan sisälle valettu! Mignon muna on kallis. sitä myydään yksittäin ja neljän kappaleen pakkauksina.

Muumi-munat
(HUOM! toissa vuonna muumimunat otettiin pois myynnistä koska lelut sisälsivät liikaa kiellettyä ftalaattia!) Muumi munat ovat maukkaita, pieniä, joissa on joku muumi hahmo ylläri. enempää tietoa ei ole juuri saatavilla.
SUOMEN KALLEIN SUKLAAMUNA!
Suklaamestari Petri Sirén ja kultaseppämestari Kristian Saarikorpi ovat tehneet suomen kalleimman suklaamuna, joka painaa toista kiloa, on koristeltu jalokivin, sisältää 18 karaatin valkokullasta valmistetun sormuksen ja se maksaa vaivaiset 20 000 € :D!
Paras suklaamuna
(suomen kallein suklaamuna on paras jos jollakulla on intoa ostaa se!)
1. Mignon
2. Kinder
3. Muumi
Mignon munassa ei ole turhia yllätyksiä, ja siinä on maukasta ja se on täyttä perinteistä suklaata, ja siinä Fazer on erikoisesti käyttänyt oikeata kananmunaa muottina.
Kinder-muna on kaikkien tuntema, ja ainakin myynniltään paras muna (veikaten). yllätykset kuitenkin tekevät jonkun iloiseksi vain 15 minuutiksi.
Muumimuna pääsi vain mukaan arvosteluun muun ryhmän toiveesta. Itselläni ei ole mitään kokemusta niistä joten en voi antaa hyviä pisteitä
Pääsiäismuna 1Pääsiäismuna 2Pääsiäismuna 3