Home » Ruokalista

Pääsiäisruoat

Written By: admin on maaliskuu 28, 2013 No Comment

Pääsiäinen on koululaisten ihana pitkä viikonloppu. Useille se on myös erikoisen ja maukkaan ruoan juhla. se on myös suklaamunien ja – pupujen syöntiä.
Pääsiäismenu on täynnä toisiinsa kietoutuvia makuja ja tarinoita:
Lammas on monen pääsiäistä viettävän ruokapöytään. Monet haaveilevat sen syönnistä, mutta ikävä kyllä, kaikki eivät osaa valmistaa.
Pääsiäiseen kuuluu olennaisesti pääruoka, jälkiruoka ja makeat herkut (suklaamunat). Pääruokia perinteisessä pääsiäisessä ovat edellä mainittu lammas, joillakin myös verimakkara ja uunijuusto. Jälkiruokia ovat esim. kaikkien tuntema mämmi (joka kuitenkaan ei ole kaikilla suosittua), ja myöskin rahkasta valmistettava pasha.
Lopuksi, kuten on jo ilmoitettu, kuuluu monen perheen perinteeseen pääsiäismunien ym. makeisten napostelu.
Toivon kaikille hyvää pääsiäistä koko Hakkarin sähköisen median kurssin oppilaiden puolesta!

Maukas lammaspaisti!