Mielipide: Opettajille lupa leipasta

Written By: admin on huhtikuu 11, 2013 No Comment

Lähipäivinä on puhuttu paljon Alppilan yläasteella erotetusta Antti Korhosesta, ja siitä, oliko voimankäyttö tilanteessa oikeutettua. Miesopettaja työnsi teinipojan pois ruokalasta, kun tämä ei suostunut poistumaan pyynnöstä huolimatta. Joku kuvasi tilannetta matkapuhelimella, ja video alkoi nopeasti levitä verkossa. Opettaja erotettiin, ja asia on herättänyt huomattavan kiihkeää keskustelua.

Mielestäni opettajilla pitäisi olla oikeus käyttää tarvittaessa koviakin keinoja, jotta järjestys säilyisi. Jos Korhonen erotetaan, opettajat alkavat pelätä eivätkä enää rankaise oppilaita häiriköinnistä. Oppilaiden käytös menee useissa kouluissa liian pitkälle.  Tämä on oikeusmurha.

Linkki videoon