Home » Tapahtumat

Saksalaiset Hakkarissa ensi viikolla

Written By: admin on huhtikuu 18, 2013 No Comment

Maanantaina 22.4. tulee saksalaisia vaihto-oppilaita Hakkarin kouluun viikon ajaksi. He Majoittuvat Isäntäperheisiin jotka oli jo aiemmin sovittu. Kysyimme Kielten opettajalta Mari Teivaalalta Tästä:
Keitä kaikkia tulee Saksasta? Mitä he tekevät viikon aikana? Milloin he tulevat koulullemme? Miten saksalaisia tervehditään? Ym.
Saksasta tulee 16 tyttöä, viisi poikaa ja kaksi naisopettajaa. He tulevat Helsingin vantaan lentokentälle. Anne Kuisma ja Miina Kunttu ovat keittäneet tervetulokahvit. Kahvien jälkeen he majoittuvat isäntäperheidensä luokse. Lukujärjestys on Majoittavien oppilaiden lukkarin mukainen, paitsi että saksalaisilla on muutama oma tunti. Heillä on ilmaisutaitoa, musiikkia, suomenkieltä, Suomen historiaa ja biologiaa ja yksi tunti bodycombattia. Sitä vetää 9F luokan Sara. Torstaina lähdetään puolelta päivin tutustumaan Tampereeseen. Perjantaina on illanvietto lastukan uimalassa. Siellä grillataan, saunotaan ja uidaan. Lauantaina ja Sunnuntaina on vapaapäivä isäntäperheiden luona. Maanantaina lähdetään klo 7 kohti Helsinkiä. Siellä käymme Fazerin makeistehtaalla. Sitten saatamme heidät lentokentälle. Heidän lentokone lähtee klo 18.15 Saksalaista tervehtiessä voi sanoa ”Hallo!” ”Guten Tag!” ”Grüs Got!” tai muuten iloisesti.
Tämä on hyvä tilaisuus Harjoitella isäntänä/emäntänä olemista, ja tietynlaista vieraanvaraisuutta.
Emäntien tunnelmia:
Emilia: Hyväl ja positiivisella fiiliksellä.
Jenna: Odotan vähän hyvällä, mutta jännittää.
Jenni, Iida-Maria ja Marianna: Sitä samaa.
Saksan lippu