Home » Uncategorized

Prinsesssa Ruusunen -pitkäjänteisen työn tulos!

Written By: admin on huhtikuu 18, 2013 No Comment

kastajaiset

Hakkarin koulun 8-luokan musiikkiteatteri on kevään mittaan työstänyt Prinsessa Ruusunen –näytelmää. Huomenna koittaa viimeinen näytös, ja näyttelijät ovat haikein mielin. Linna vaivutetaan uneen huomenna Moision koulun edessä, ja saman ovat nähneet jo Sääksjärven ja Nurmen koulut. Lisäksi näytelmää on esitetty viidesti suurelle yleisölle, ja joka kerralla katsomo on ollut lähes täysi. Yleisö on ollut haltioissaan, ja katsomossa on koettu niin iloa kuin suruakin. Näytelmä on siis ollut menestys!

Kun ryhmä aloitti näytelmän työstämisen, he harjoittelivat joka tiistai valinnaisen musiikkiteatterin tunnillaan, ja lisäksi jäivät koulun jälkeen harjoittelemaan. Työstäminen oli raskasta, mutta lopulta palkitsevaa. Kun esitysviikonloppu koitti, olivat tunnelmat jännittyneet ja samalla innostuneet. Koko ryhmä veti yhtä köyttä projektinsa parissa ja kaikilla oli mukavaa.

yötärjaprinsessa

Tekstin on kirjoittanut Kati Oksanen ja ohjaajina häärivät Pilvi Pursiheimo ja Henriikka Byckling, jotka vetävät valinnaista musiikkiteatteria. Musiikit näytelmään tehtiin oppilaiden toimesta. Näytelmässä koettiin huikeita laulusuorituksia, kun piilevät kyvyt pääsivät esiin. Myös lauluroolittomat häikäisivät suorituksillaan ja eläytymiskyvyillään.
Näytöksien jälkeen ehdottomasti suosituimmaksi kuvauksen kohteeksi nousi Prinsessa Ruusunen, jonka ympärillä parveili polvenkorkuisia faneja. Myös prinssi oli suuressa suosiossa. Yleisöltä tuli paljon positiivista palautetta, niin näytöksien jälkeen suullisesti kuin tapahtuman Facebook –seinällekin.

Näytelmästä saadut rahat käytetään matkaan nuorien musiikkifestivaaliin, Ramppikuumeeseen. Se järjestetään 26.-28.4.2013 Mikkelissä. Ramppikuumeessa jokainen musiikkiteatterin jäsen saa valita yhden 15-tuntisen työpajan, joita vetävät Suomen eturivin teatteriammattilaiset. Vaihtoehtoina olivat mm. näyttämötaistelu, klovneria, ohjaaminen, tanssi, improvisaatio, katuteatteri jne. Oppilaat yöpyvät joko hotellissa tai vaihtoehtoisesti kouluilla. Odotettavissa on mukava leiri näyttelijäntyön parissa!

Haastattelimme kahta musiikkiteatterin jäsentä heidän projektistaan.

Miksi valitsitte musiiikkiteatterin valinnaiseksi?
– Pidämme näyttelemisestä ja musiikista.

Oletteko olleet tyytyväisiä valintaanne?
-Loppujen lopuksi joo, vaikka välillä onkin ollut raskasta jäädä koulun jälkeen työstämään näytelmää.

Oletteko tutustuneet hyvin ryhmänne jäseniin?
-Todellakin! Tää näytelmä on lähentänyt meitä tosi paljon 🙂

Oletteko tyytyväisiä rooleihinne?
-Joo kun ei tarvinnut laulaa 😀

Mikä oli kivointa näytelmässä?
-Yhdessä tekeminen ja pieni jännitys.

Lähtisittekö uudestaan mukaan samanlaiseen projektiin?
-Lähtisimme, jos aloittaisimme harjoittelun aikaisemmin eikä tarvitsisi käyttää niin paljon vapaa-aikaa.

Kiitos haastattelusta !

Ramppikuumeen nettisivusto: www.ramppikuume.net