Kasit ensiviikolla päihdeputkeen

Written By: admin on huhtikuu 18, 2013 No Comment

8. lk on luokittain Päihdeputkessa to 25.4. n. tunnin vuorollaan. Läpimeneviä 8. lk:n oppilaita Hakkarista ja Sääksjärveltä on n. 300 kpl ja henkilöstöä ulkopuolelta n. 45 ja Hakkarista n. 25 kpl.
Päihdeputki on Lempäälän pilvi- ryhmän organisoima (pilviryhmä= moniammatillinen viranhaltijaverkosto,mm. koulu- ja nuorisotoimia). 90-luvun puolivälissä ei ollut rahoja tällaiseen toimintaan, niin piti lähettää kerjuukirjeitä eri yrityksiin, mutta nyt on jo pitkän aikaa ollut niin, että pilvellä on määräraha, josta maksetaan päihdeviikko, selvä perjantai yms. Päihdeviikon kohdalla on viime vuosina pidetty sellaista linjaa, että sama luennoitsija puhuu 7lk ja kahta vuotta myöhemmin taas samalle ryhmälle ja siinä välissä 8lk ovat päihdeputkessa. Päihdeputki on ollut vuodesta -00, eli monta vuotta päihdeviikko on pyörinyt ilman putkea.
Putkea on kokeiltu mm. jäähallissa, Sääksjärven liikuntahallissa, mutta parhaaksi on koettu Hakkarin liikuntahalli. Liikuntahallin kahviossa rakennetaan ryhmästä 4-5 hengen ”pulsseja”, joita tukioppilaat tulevat hakemaan ja vievät eripisteisiin.