Mielipide: Pipot, kengät ja purkat sallituiksi

Written By: admin on syyskuu 26, 2013 One Comment

IMG_0476Jokaisella meistä on oikeus käyttää alusvaatteita. Ja myöskin ilmaista itsensä syvintä olemusta ja tuntoja tuomalla esiin omaperäisen pikku sielunsa joka halajaa karvaisesta karvakaverista nyljettyä, tai vähemmän karvaisesta kaverista (esim. hylkeestä) pipoa tyylinsä kruunuksi.  Nykyaikana tämä tekokuituinen päänjatke kuvastaa enemmänkin tyyliä, joka on myöskin havaittavissa esim. miesopettajien solmion tai rusetin käytössä. Tosin rusetti on harvinaisemmin tavattu tapaus. Mutta kuitenkin. Miksi siis kravatit ovat sallittuja, nehän ovat tyylikappaleita, mutta pienet ja viattomat pipot käsketään repimään päävärkistä jo ennen kuin ehtii kissaa sanoa. Ja nyt te hyvät opettajat, jotka ajattelette ”Pipoa käytetään ulkona ja se on tarkoitettu lämmikkeeksi!”, siirtykää kera ajatusmaailmanne pois 1920- luvulta. Pipo on kaveri, ei sapuska.

On todistetusti tutkittu, että xylitoli ehkäisee hampaiden reikiintymistä. Mutta miksi siis kieltää tunneilla tämä kuminen? Arvoisat opettajat, purukumi ei ole paholaisen valmiste. Ymmärrämme, että oppilaita on mukava kiusia, mutta lopettakaa jo. Ihmisarvoamme syvästi raastaa se, että tungette sen iljettävän ja limaisen roskakorinne naamamme tietämille, ja käskette sylkäisemään. ESIINTYYKÖ TÄÄLLÄ KENTIES JONKINMOISTA ISMIÄ?!

I’m out !

En olekaan vielä ulkoistanut itseäni, vaikka edellisessä kipaleessa niin painokkaan pontevasti uhkailinkin. Tulin takaisin kertoakseni, että on vielä yksi epäkohta, joka vaatii tarkkaavaisuuttanne, hyvät kuulijat….. KENGÄT. Olipa kerran kenkuli. Se oli kaupan peränurkilla Himalajan vuoriston kapeessa. Sinne päätti eräs hakkarilainen vaellellen eksyhtyä ja hän näki kenkulin. Hän osti kenkulin ja palasi Suomen perämaahan. Seuraavana maanantaina hän iloisesti tepsutti kenkulilla kouluun, eikä halunnut riisua niitä useastakaan syystä (esim. likaiset lattiat ja äiti huutaa, kun tulee kotiin valkoiset sukat pikimustina.) Kunnes …………………………opettaja käskee ottamaan kenkulit pois, koska ”meillä on tällainen käytäntö” ja kengät jäävät yksinäisyyden pilveen, ja kun liat takertuvat kynsin ja hampain sukkien pohjaan. Voi tätä kurjuutta! Korostuksena on toki ihanan kylmä lattia, joka saa sinut unelmoimaan varvas amputaatiosta. Ja voi, ette te voi sanoa, että siivoajat toivoivat tätä, sillä siivoaminenhan on siivoojien työtä, ei ole meidän tehtävämme sitä helpottaa. Myös koulumme arvostettu opo, Jorma ”Jorski” Kunnas on todennut ”Koulun opetusmetodit ovat siinä määrin väärin, että työelämässä ja tulevaisuudessa kenkiä todellakin pidetään sisällä.”. Näin voimme todeta, että haha, your argumet is invalid, toisin sanoen, pointtinne a.k.a tekosyynne oppilaiden kiusaamiselle on epäpätevä, ja vaadimme muutosta! Joko kengät säilyvät meillä luokissa (niin kuin näkyvät opettajienkin jaloissa viihtyvän), tai koulu lahjoittaa meille rahaa puhtaisiin uusiin sukkiin, niin sanottua sukkatukea ja opettajat kahvitaukojensa sijasta kutovat meille ihanaisia villasukkia, KIITOS.

One Response to “Mielipide: Pipot, kengät ja purkat sallituiksi”

1. Hakkarista lähtenyt says on: 11 lokakuun 2013 at 1:34 pm

Se että pitää kenkiä sisällä hankaloittaa siivojan työtä, olisi sama jos joku tulisi purkamaan jonkun mitä olet itse tehnyt