Home » Tapahtumat, Urheilu, Uutiset

Kenttäratsastuksen SM-kultamitalisti

Written By: admin on elokuu 23, 2012 No Comment

Menimme haastattelemaan Tuija Rosenqvistia hänen työpaikalleen Lempäälän ratsastuskoululle. Tapasimme hänet tallin toimistossa, jossa hän otti meidät iloisesti vastaan. Hän oli osallistunut kenttäratsastuksen SM- kilpailuihin. Kenttäratsastuksessa on kolme osa-aluetta: Kouluratsastuskoe, rataestekoe ja maastoratsastuskoe. Aloitimme haastattelun kysymällä:

1. Kuka olet ja mitä teet täällä?

-Olen Rosenqvistin Tuija ja toimin ratsastuskoulu yrittäjänä.

2. Kuulimme, että voitit SM-kultaa kenttäratsastuksessa. Missä kisa pidettiin?

– Kisa pidettiin Kervalla 11.8.12

Tuija ratsasti kisoissa kymmenvuotiaalla angloarabiorilla Nabuccolla ”Napsulla”.

3.Millainen hevonen Napsu on?

-Lahjakas, rohkea ja itsevarma hevonen.

4.Miten treenaat kisoja varten?

-Melkein seitsemän kertaa viikossa. Viikosta riippuen kouluratsastusharjoitetta n. 1-2 kertaa viikossa. Treenaamme myös rataesteitä, maastoesteitä ja laukkatreeniä.

5.Miten Napsu sitten suoriutui kisoista?

-Koulutustasoonsa nähden erittäin hyvin. Teki kaikissa osuuksissa oman ennätyksensä.

6.Miltä tuntui, kun tajusit voittaneesi Suomen mestaruuden?

-Olin innoissani hyvin menneestä maastoradasta. En ajatellut siinä vaiheessa voittaneeni SM-kultaa.

7.Miten paluu arkeen on sujunut sinulta?

-Maanantaina alkoi ihan normaali työarki. Olin kuitenkin erittäin väsynyt.

8.Entä Napsulta?

-Se on saanut lomaa mm. maastokävelyjä ja tarhassa oleskelua.

9.Milloin seuraavat kisanne ovat?

-Nuorten hevosten kisat 19.8 ja 1.hevosten Napsun& Ibiksen (Aki Kahrapään omistama ruuna) kisat 7.9 Saksassa.

Tämän jälkeen Tuija esitteli meille Nabuccon, antoi meidän ottaa pari kuvaa ja sitten Suomen mestarit lähtivät pienelle ratsastuslenkille.

tuijajanapsu

Tekijät: