Home » Pääkirjoitus, Uncategorized

Lukuvuosi 2013 kasilla

Written By: admin on joulukuu 13, 2013 No Comment

Jo puolessa vuodessa näkyy eroja seiskaan. Joitakin koulu ei enää kiinnosta yhtään, jotkut taas alkavat panostamaan enemmän. Uudet valinnaisaineet alkoivat ja osa aineista loppui. Tämä syksy on ollut kiireinen monien osalta; matka Hollantiin vaihtoon, JVG:n vierailu, kiinalaisia vierailijoita, teemapäiviä, paljon kokeita ja tiukentuneita sääntöjä.
Suurin muutos on varmaankin se, että kännyköiden käyttöä ja luvattomia koulun alueelta poistumisia tarkkaillaan tiukemmin ja enemmän.
Kokeita on paljon enemmän verrattuna seiskaa ja ne vaikuttavat päästötodistukseen toisin kuin seiskan kokeet. Kokeet ovat myös vaikeampia ja niissä vaaditaan enemmän. Oppilailta odotetaan parempaa käytöstä kun koulun säännöt ovat jo toivottavasti tulleet tutuksi vuoden aikana.
Myös kouluruokaan on alettu panostaa enemmän, tai ainakin siltä vaikuttaa. Ruoka on alkanut olemaan laadukkaampaa ja maistuvampaa. Myös oppilaiden mielipiteitä on kuunneltu ruokalistan suhteen.
Opettajat tuntuvat uuden vuoden alussa rennommilta kuin seiskalla.
Muistakaa että kaikki voivat omalla olemisellaan vaikuttaa yhteiseen ilmapiiriin! Hyvää lukuvuoden loppua kaikille!