Pakkasta sisällä?

Written By: admin on joulukuu 19, 2013 No Comment

Kuvittele itsesi kävelemässä kouluun pakkassäässä. Sinulla on kylmä, mutta ajatus lämpimästä koulusta, ja lämpimästä luokasta lämmittää sinua. Pääset lämpimät ajatukset päässäsi vihdoin koululle. Odottelet kylmässä, että koulun ovet avataan. Lopulta pääset sisälle, rupeat ottamaan ulkovaatteitasi pois, ja suuntaat luokkaan, odottavaisena, lämmön toivossa. Mutta, petyt. Luokassa onkin hyytävän kylmä, ja vaikka kuinka olisit kerrospukeutunut villasukkiin ja villapaitoihin, sinulla on silti kylmä.

Miksi sinulla on kylmä? Koska luokissa on hyytävän kylmä, eikä pattereissa ole lämpöä. Miksi näin? Miksei luokkia lämmitetä paremmin? Miksi opettajat kieltävät oppilaita ottamasta takkeja tunneille, vaikka oppilaalla olisi kylmä?