Yhteishaku

Written By: admin on tammikuu 30, 2014 No Comment
Yhteishakuinfo
Valtakunnallinen yhteishaku alkaa 24.2, jolloin Hakkarissa alkaa hiihtoloma, ja päättyy 14.3. Hakkarin koulussa tehdään yhteishaku viikolla 10, kaikkien yhdeksäsluokkalaisten kanssa. Se tehdään opotunnilla atk-luokassa, montussa tai kannettavien tietokoneiden kanssa. Yhteishaku tehdään koulussa siksi, että opot voivat tarkistaa mahdolliset virheet. Jos oppilas on viikolla 10 poissa syystä tai toisesta, ehtii vielä viikolla 11 tehdä yhteishaun. Yhteishaun voi tehdä myös opon kanssa kahden kesken. Opo kehottaa oppilaita korottamaan numeroita kevään aikana. Haun yhteydessä oppilaan tulee tietää oma osoitteensa, toimiva sähköpostiosoite sekä henkilötunnus. Jos muutoksia tarvitsee tehdä jälkikäteen, se tapahtuu kätevästi sähköpostin kautta. Haussa suositellaan hakemaan vähintään kolmeen eri vaihtoehtoon, maksimissaan viiteen.
Vanhemmille sen verran, että suositellaan kuuntelemaan lapsen hakutoiveita ja tukemaan heitä. Ja nuoret! Kuunnelkaa vanhempianne.

Yhteishakuinfo