Nettivekkari palaa rikospaikalle: vuoden 87 murto

Written By: admin on helmikuu 21, 2014 No Comment

Vuonna 87 Hakkarin koulun 4 poikapuolista oppilasta murtautui kouluun ja hajotti paikkoja. He rikkoivat tavaroita, leikkasivat puhelinjohdot poikki, murskasivat näkkärit ruokalan lattialle, ripottelivat hiekkaa lattialle ja hajottivat tauluja ja muita arvoesineitä. Rehtorin pöydälle oli kasattu mullasta hautakumpu, jonka päällä oli risti.

Haastattelimme kovaa poikaa joka oli vuonna 87 Hakkarin oppilas, ilkivallan aikaan. Ilkivaltatapaus sai paljon julkisuutta ja vaikutti tuolloin syvästi koko Hakkariin.

-Miten liityit 87 vuoden kouluun kohdistuneeseen ilkivaltaan?

Olin ilkivallan tekijöiden kaveri.

-Millaista se oli?

En itse mennyt sisälle, vaan olin ulkona vahtimassa ovea.

-Mitä tapahtui?

Pojat oli juonu koulun diskossa vähän liikaa, ja sai idean murtautua kouluun ja pistää paikat palasiksi.

-Mitkä olivat seuraamukset?

Kai ne jotain korvauksia joutui maksamaan.

-Oliko tekijöillä motiivi?

Ei ne pojat kauheesti koulusta tykänny.

-Miltä teot tuntuvat jälkeenpäin?

Ei varmaan kiva fiilis niillä jätkillä.