Riku Suokkaan haastattelu

Written By: admin on helmikuu 21, 2014 No Comment

Hakkarissa 3.2 esiintynyt Riku Suokas vastasi haastatteluumme.

> Oletko ennen esiintynyt muissa kouluissa?

Olen muutaman kerran, mutta aika vähän. Stand up on leimallisesti aikuisten laji, mutta tosiasiassa kaikki, joilla on tarpeeksi elämänkokemusta voivat nauttia siitä. Itse ehkä vetäisin rajan jonnekin viidentoista ikävuoden tienoille.

> Mistä juttu ideat syntyvät?

Monesta lähteestä. Idea voi tulla lehtijutusta, televisiosta, kirjoista, mistä vain. Omat kokemukset ovat kuitenkin ne, joista syntyy eniten ideoita. Jokapäiväinen elämä, matkustelu, keskustelut.. Ideoita on kaikkialla, pitää vaan opettaa itsensä löytämään ne.

> Mikä on mottosi?
Ei mulla oikeastaan ole.. Joskus teininä mun huoneen oven yläpuolella luki Top Gun -elokuvasta muotoiltu: No points for the second best. (Ei pisteitä toisiksi parhaalle).

> Mikä oli lapsuuden toiveamattisi?

Ihan ensimmäisiä taisi olla meribiologi, koska olin aina pitänyt Jaques Cousteau -fani. Sen jälkeen kun olin tajunnut, että Suomen vesillä ei toiveista huolimatta pääse tutkimaan delfiinejä tai valaita, kiinnostus siihen uraan lopahti. Sen jälkeen halusin olla elokuvaohjaaja.
> Kuka on esikuvasi/idolisi?
Koomikoista ihailen eniten Bill Hicks -nimistä amerikkalaiskoomikkoa, joka kuoli 1994.

> Minkälaista teatterinjohtajan työ oli? Kaipaatko sitä?

Kysymys on aika laaja. Kaipaan ja en kaipaa sitä. Hienoa oli keksiä ja etsiä uusia näytelmiä, kiinnittää lahjakkaita ihmisiä tuotantoihin.. Oikeastaan koko taiteellinen puoli työstä oli hienoa, mutta sen mukana tuli tosi paljon byrokratiaa ja muuta sellaista, jota en todellakaan jää kaipaamaan

Photo 3.2.2014 19.18.24