Nou Hätä! -kilpailu

Written By: admin on helmikuu 21, 2014 No Comment

Hiihtoloman jälkeisellä viikolla pidetään Hakkarin koulussa ”nou hätä” – kilpailu.

Se on Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEKin pelastustaitokampanja yläkouluille etupäässä kahdeksasluokkalaisille.

Sen yhteistyökumppani on LähiTapiola ja sen tavoitteena on antaa oppilaalle ikäkauteen liittyvät valmiudet toimia erilaisissa toimintaympäristöissä ja tilanteissa turvallisesti. Kampanjan nettisivuilla on myös oppia sekä viihdettä tuottavia tehtäviä, pelejä ja kilpailuja koululaisille.

Nou Hätä! -kilpailu

• Opetuksen jälkeen 8. luokkalaiset voivat muodostaa 3 hengen joukkueita ja osallistua Nou Hätä! -kilpailuun.
  • Alkukarsinnat käydään viimeistään maaliskuussa.
  • Alkukarsintojen parhaat joukkueet kutsutaan aluekilpailuihin huhtikuussa.
  • Aluekilpailujen 22 voittajajoukkuetta pääsevät toukokuussa mielenkiintoiselle matkalle Pelastusopistolle Kuopioon, valtakunnalliseen loppukilpailuun.

Mahtavat palkinnot!

• Eri kilpailutasoilla palkitaan parhaiten menestyneet joukkueet.
  • Kilpailutasosta riippuen voitettavana on pienempiä tai suurempia Nou Hätä! -tuotepalkintoja, kuten pipoja, t-paitoja, juomapulloja, leffalippuja, Spotify-tunnuksia ja iPodeja.
  • Loppukilpailun voittajajoukkue saa itselleen vuodeksi Nou Hätä! -mestaruuden symbolin, aidon kromatun palomiehen kypärän.
  • Loppukilpailun voittajajoukkueen jäsenet saavat iPadit.
  • Vakuutusyhtiö LähiTapiola myöntää 2000 euron turvallisuuspalkinnon voittajajoukkueen koululle.

lähteet: http://www.nouhata.fi/fi/nuoret/info

00005e0p