Home » Oppilaiden haastattelut

Australialaisen vaihto-oppilaan haastattelu

Written By: admin on maaliskuu 20, 2014 No Comment
Tyypillisisiä australialaisia oppilaita koulupuvuissaan

Haastattelimme Hakkariin noin kuukausi sitten saapunutta australialaista vaihto-oppilasta Hannahia.

1. Mistä olet kotoisin?

– Melbournesta, Australiasta.

2. Mitä kautta pääsit vaihtoon?

– Sain tietää vaihtoon lähtemismahdollisuudesta siskoni kautta, hain mukaan, ja minut hyväksyttiin.

3. Kauanko lento kesti?

– Noin 40 tuntia, koska laskeuduimme monessa paikassa.

4. Mitä pidät Suomesta?

– Suomi on tosi kylmä mutta kiva.

5. Millainen host-perheesi on?

– He ovat mahtavia.

6. Mitä pidät koulusta?

– Tosi kiva.

7. Oletko oppinut suomea?

– Olen yrittänyt opetella, mutta se on vaikeaa. Olen oppinut joitain sanoja, esim. viikonpäivät, kellonajat ja joitain adjektiiveja.

8. Onko Suomi vastannut odotuksiasi?

– Odotin sen olevan kylmempi, mutta muuten se on kyllä vastannut.

9. Mitkä ovat Australian ja Suomen erot?

– Ilmasto on isoin ero. Myös se, että suomalaiset eivät ole niin kovaäänisiä eivätkä he puhu niin paljon.

MacRobertsonin koulu