Home » Tapahtumat, Uutiset

Näin Hakkarin koulun oppilaat hakivat yhteishaussa

Written By: admin on maaliskuu 20, 2014 No Comment

Yhteishaun teki yhteensä 180 oppilasta tässä koulussa, mukaan luettuna Sääksjärven koulu ysiluokkalaisten määrä oli 279. Hakkarista 93 oppilasta (51,7 %) haki lukioon ja 81 (45,0 %) ammatillisiin koulutukseen. 4,3 % hakee joko yhteishaun ulkopuolella tai ei tehnyt hakua. Suosituin hakukohde oli Lempäälän lukio ja ammatillisista VAAO ja TREDU.

Tampereen lukioihin normaalille lukiolinjalle haki 16 oppilasta. Tampereen lukioista tunkua oli myös erikoislukioihin, Tampereen yhteiskoulun lukion ilmaisutaitolinjalle haki 22 oppilasta, Sammon keskuslukion urheilulinjalle kuusi oppilasta ja Tammerkosken kuvaamataitolinjalle neljä oppilasta.

Suosituimpia amiskohteita olivat liiketalous(18 hakijaa), auto (10 hakijaa) ja talotekniikka (8 hakijaa) Pelkästään TREDUN Lempäälän yksikkön liiketalouteen haki 7 ihmistä.  Horaca-linja ja automaatiosähkö ovat menettäneet suosiotaan.