Home » Opettajien haastattelut

Kuka on Maria Kirvesniemi?

Written By: admin on elokuu 29, 2014 No Comment

1.Mitä koulupsykologi tekee työssään?

Koulupsykologi selvittää lasten ja nuorten oppimisen ja käyttäytymisen vaikeuksia. Lisäksi koulupsykologi tapaa nuoria kun esim. mieliala- tai kaveriasioissa on huolta. Työtä tehdään yhteistyössä muun oppilashuollon, opettajien ja vanhempien kanssa. Lasten ja nuorten tapaamisten lisäksi työhön kuuluu paljon kokouksia, soittelua ja neuvotteluja

2.Mikä sai sinut kiinnostumaan koulupsykologin ammatista?

Halusin psykologiksi, sillä psykologiassa tutkitaan ihmisen ajattelua ja toimintaa, mikäs sen mielenkiintoisempaa

3.Vaatiiko ammattisi jonkin erikoisopiskelua?

Koulupsykologin työhön tarvitaan psykologian maisterin tutkinto eli noin kuuden vuoden yliopisto-opinnot. Matikkaa ja tilastotiedettä on hyvä opetella jos haluaa opiskelemaan.

4.Milloin aloitit työsi?

Täällä aloitin 1.8.2014 eli vähän ennen koulujen alkua

5.Mikä oli haave ammattisi lapsena?

Tykkään eri kielten opiskelusta ja lapsena halusin ammatin, jossa voi puhua vieraita kieliä.

6.Oletko ollut jossakin muualla töissä ennen Hakkaria?

Psykologin töitä olen tehnyt aiemmin sairaalassa. Opiskeluaikana olen tehnyt monenlaista muutakin työtä esimerkiksi myynyt donitseja, ollut huonekalukauppiaana ja opettanut psykologiaa.

7.Milloinka työpäiväsi alkaa?

Työpäivä alkaa noin klo 8.00

8.Mikä on lempielokuvasi?

Paljon on hyviä, mutta Into the wild tuli ensimmäisenä mieleen myös soundtrackin takia.

9.Kuinka sinuun saa yhteyden kun on asiaa?

Minuun saa yhteyden helpoiten Wilman kautta tai puhelimella (040 1337261). Jos ei halua itse soittaa, niin yhteyden saa myös opettajan tai terveydenhoitajan kautta.

Näin vastasi haastatteluun Hakkarin koulun uusi Koulupsykologi.