Home » Oppilaiden haastattelut

J: Vaihto-oppilaana
A: Vaihto-oppilaana
El: Opiskelemassa, sekä vaihto-oppilaana
Er: Olen aina halunnut käydä Suomessa, sekä päästä käyttämään englantia. Myös halu päästä puhumaan suomalaisten kanssa sai minut tänne, joten hyödynsin mahdollisuuden päästä vaihto-oppilaaksi.
Mitä mieltä olet Suomesta:
J: Tampere on rauhallinen paikka, erityisesti pidän saunasta ja järvistä.
A: Kaunis, sekä rauhallinen maa, pidän luonnosta, sillä täällä on paljon järviä.
El: Suomi on kaunis maa ja olen aina halunnut käydä maassa, missä on paljon lunta.
Er: Suomi on helpompi maa elää kuin Puola. Täällä on paljon kaunista luontoa. Rakastan järviä ja saunaa.
Mitä opiskelette tällä hetkellä?
J: Kieliä
A: Tietotekniikkaa
El: Tietotekniikkaa
Er: Suomessa opiskelen kaikkea.
Mitä haluaisit tehdä tulevaisuudessa työksesi?
J: Haluaisin olla ranskan opettaja
A: Insinööri
El: Haluaisin olla töissä suuressa tietokone yrityksessä.
Er: Joko kirjailija tai kamppailulajien ammattilainen
Millainen oli yläasteesi:
J: Se oli todella mukava. Meillä oli paljon vapauksia, sekä ympäristö oli miellyttävä, paljon luontoa ja vihreitä kasveja. Olin sisäoppilaitoksessa, sillä matka olisi muuten ollut liian pitkä, sekä koulu oli suosittu ja sinne haki paljon väkeä kaukaakin.
A: Meillä oli paljon oppilaita, mutta viihdyin silti. Asuin myös lähellä koulua, joten matkaa ei ollut paljoakaan. Koulussamme oli n. 900 oppilasta.
El: Olin kahdessakin, mutta toinen oli todella pieni. Viihdyin hyvin, sillä opiskelu oli todella vapaata ja jokainen vastasi suurimmaksi osaksi omasta opiskelustaan.
Er: En käynyt yläastetta kunnolla loppuun, sillä olin vain kotona ja kirjoitin kirjoja, sekä tarinoita. Mutta en sano, että kannattaa ottaa mallia.