Koulujen väliset lentopallo karsinnat 2014

Written By: admin on lokakuu 31, 2014 No Comment

HakkariLentopallonTyttöjenSuomenmestari2013 037

Keskiviikkona 29.10.2014 karsittiin Hakkarin koululla neljän joukkueen kesken koulujen välisissä lentopallo karsinnoissa jatko paikasta. Mukana karsinnoissa oli tietenkin Hakkarin koulun lentopallo joukkue, Oriveden joukkue, Vilppulan joukkue sekä Vesilahden joukkue.
Hakkari pääsi jatkoon voittamalla kaksi peliä (Vesilahti, Vilppula) ja häviämällä yhden pelin (Orivesi). Orivesi voitti kaikki pelinsä ja jatkoi siis Hakkarin kanssa seuraavalle kierrokselle, joka pelataan ennen joulua. Tarkkaa ajankohtaa ei vielä tiedetä.

Ensimmäinen peli oli Vesilahtea vastaan. Tässä pelissä saivat pelata myös Hakkarin nuorinta ikäluokkaa olevat 7-luokkalaiset eli -01. Hakkari voitti pelin ylivoimaisesti, kokeneiden koulun vanhimpien pelin johdolla. Kuitenkin erityisen positiivista oli että myös koulun nuorimmat pääsivät kokeilemaan miltä tuntuu edustaa Hakkarin koulua ja olivat mukana kannustamassa muissakin peleissä.
Toinen peli oli Oriveden joukkuetta vastaan, mikä päättyi valitettavaan tappioon. Hakkari voitti ensimmäisen erän ja peli sujui hyvin. Toisessa erässä Hakkari otti pahasti takapakkia ja hävisi erän. Toisessa erässä kuitenkin pelaaja Iida Laakkonen tsemppasi loppuun asti. Viimeinen erä alkoi ja Hakkari taisteli kapteeninsa Viivi Huurneen johdolla, mutta sekään ei riittänyt. Viimeisessä erässä verkolla kovia suorituksia teki Hanna Keskinen, joka antoi vielä toivoa päästä peliin mukaan, mutta lopulta Hakkari kaatui.

Viimeinen peli alkoi pitkän päivän jälkeen. Hakkari jaksoi kuitenkin tsempata pelissä ja voitti pelin yli voimaisesti 2-0. Pelissä hyviä suorituksia ja onnistumisia saivat Hanna Keskinen, Iida Laakkonen ja Anna Katajamäki. Heidän pelitaitonsa ja muidenkin pelaajien onnistunut pelaaminen auttoi pelin ylivoimaisessa voitossa. Tsemppiä lisäsi se että Hakkarin koulun joukkuetta tulivat kannustamaan oman koulun oppilaat tähän viimeiseen peliin. Kun 25 pistettä tuli täyteen toisen erän lopussa koko Hakkari iloitsi jatkopaikasta antamalla aplodeja.