Home » Tapahtumat

Selvisiköhän yseille tulevaisuuden ammatti jatko-opintomessuilla?

Written By: admin on marraskuu 21, 2014 No Comment

20.11. Torstaina Hakkarissa kävi ammattioppilaitos Tredun oppilaanohjaajia kertomassa ja esittelemässä eri ammattivaihtoehtoja 9lk. oppilaille, joita tuli myös Vesilahdesta ja Sääksjärveltä. Lukioista tuli kertomaan mm. Australiassa vaihdossa ollut oppilas.

Esitykset olivat mielenkiintoisia ja antoivat paljon hyödyllistä tietoa tulevaisuuden kannalta. Oppilaat pitivät ohjaajien näyttämistä videoista, joissa alaa harjoittelevat oppilaat kertoivat omia mielipiteitään ja kokemuksiaan. Luennot kestivät noin 45 minuuttia, joka oli aika puuduttava aika, koska tärkeää asiaa oli paljon. Ysit joutuivat valitsemaan vain kolme eri luentoa ja siksi olisi ollut mielenkiintoista päästä kuuntelemaan muitakin esityksiä. Ohjaajat kertoivat selkeästi eri alojen toimintatavoista ja opiskelusta sekä alojen työllistymismahdollisuuksista.

Päivän jatkoksi illalla pidettiin oppilaiden vanhemmille vielä infotilaisuus ysien jatko-opinnoista Hakkarin auditoriossa.

IMG_5587 IMG_5584 IMG_5591 IMG_5589 IMG_5593