Home » Tapahtumat

Eläkeläiset kahvittelivat Hakkarissa

Written By: admin on joulukuu 12, 2014 No Comment

DSC09435

Torstaina 11.12. Hakkarin ruokalassa kokoontui eläkkeelle jääneitä lempääläläisiä opettajia viettämään yhteistä aikaa. Opettajat kahvittelivat sekä lauloivat joululauluja ja vaihtoivat kuulumisia. Kaikilla vaikutti olevan mukavaa.

Haastattelimme kahta entistä lempääläläistä opettajaa. Ensimmäinen oli rakas vanha englanninopettajamme Tapani Vieri.

Missä kouluissa olet opettanut?
– Tietenkin täällä Hakkarissa kaikista pisimpään ja lisäksi Viialassa, Tampereella ja Jalasjärvellä.
Kuinka kauan sitten olet jäänyt eläkkeelle?
– Puolitoista vuotta sitten.
Kaipaatko jotakin erityisesti opettajan työstä?
– Oppilaita todella paljon, mutta tietysti myös työtovereitani.
Oliko opettaminen unelmatyösi?
– Kyllä näin voisi sanoa.
Onko opetus muuttunut opettajaurasi aikana?
– Onhan se tietysti muuttunut, mutta perusasiat ovat pysyneet samanlaisina. Oppilaat ovat pysyneet yhtä mukavina koko ajan!
Haluatko lähettää terveisiä?
– Kaikille hakkarilaisille, mutta erityisesti 9C:lle ja 9H:lle, joita opetin heidän ollessa 7. luokalla.

DSC09438

Toinen haastateltava oli Mattilan koulussa opettanut Soili Turkkinen

Missä kouluissa olet opettanut?
– Mattilan koululla 16 vuotta. Sen lisäksi Punkalaitumella, Helsingissä, Ylikiimingissä, Saarijärvellä ja Lempäälässä 20 vuotta.
Kuinka kauan sitten olet jäänyt eläkkeelle?
– 11 vuotta sitten.
Kaipaatko jotakin erityisesti opettajan työstä?
– En oikeastaan, koska olen saanut tavata paljon vanhoja oppilaitani opettajaurani jälkeen. En siis kaipaa takaisin kouluelämään.
Oliko opettaminen unelmatyösi?
– Oli.
Onko opetus muuttunut opettajaurasi aikana?
– Tietokoneet ovat tulleet yleisempään käyttöön, joten siinä on tapahtunut huomattava muutos.
Haluatko lähettää terveisiä?
– Kaikille yläasteen oppilaille innokasta opiskelua ja hyvää joulun aikaa. Haluan varsinkin lähettää terveisiä lapsenlapsilleni Venla Turkkiselle ja Iivari Turkkiselle.

DSC09437