Tet 30-vuotta

Written By: admin on lokakuu 11, 2012 No Comment

Haastattelimme kolmekymmentävuotisesta tetistä koulumme opoa Jorma Kunnasta.

Mikä oli tämän päivän tet-tapahtuma?

Yhdeksännen luokan oppilaille kerrottiin tetin historiaa, mm. koulun entiset oppilaat kertoivat tettikokemuksista.

Tapahtumassa kerrottiin mm. tetistä yleisesti, tetin perustamisesta Lempäälässä, tet- paikan hakemisesta, tetin kehitysvaiheesta, seitsemännen luokan lähi-tetistä, Vesilahden talvi-tetin kohtalosta, Ideaparkin vaikutuksesta lempääläläisten tet-paikkamahdollisuuksiin.

Minkälaisiin paikkoihin oppilaat pääasiassa menevät tettiin?

Lempäälässä on noin 100 tettivaihtoehtoa. Mm Ideaparkin liikkeet, Lempäälän Siwa, S-market, Lidl, Sale jne.

Mitkä ovat tetin päähyödyt?

Tetissä käydään läpi aloja, jotka kiinnostavat ja tutustutaan eri aloihin. Tetistä voi saada onnistumiseniloa ja itseluottamusta.

Millä tavalla tettiä voisi parantaa?

Tettiä on nyt kehitetty 30vuotta ja monet asiat ovat jääneet ilman ratkaisua. Jotkut oppilaat eivät joudu tekemään töitä suhteidensa takia. Myös ysin talvi-tetin kanssa on ongelmia, koska yhteishaku on samoihin aikoihin.