Home » Info

Microsoftin jymy-yllätys

Written By: admin on tammikuu 30, 2015 No Comment

Microsoft julkisti 21.1.2015 uuden Windows 10 käyttöjärjestelmänsä ja monia muita asioita. Tässä ne kaikki.

1. Uusi nettiselain. Eli kamala ja vihattu Internet Explorer ollaan viimein poistettu ja sen tilalle ollaan tuotu uusi nimeämätön Operaton Spartan.
  1. Uudet sovellukset. Windows 10 uudistaa mobiilityyliset sovellukset, joiden entinen toteutustapa oli Windows 8:n haukutuimpia ominaisuuksia. Erityisen vihattu ominaisuus oli mobiilisovellusten koko ruudun näyttötila, jota ei voinut vaihtaa ikkunaan edes pöytäkoneella käytettäessä. Windows 10:ssä sovelluksia voi käyttää sekä ikkunassa että koko näytön tilassa.
  1. Uusi suhde Xboxiin. Nyt Xbox:lla voi pelata kaikilla laitteilla jossa on Windows 10 kuten, Tabletilla.
  1. Hololasit (Hololens) Microsoft tuo maailmaan täysin uutta tekniikkaa ja julkistaa Hololasit jota voi hyödyntää pelaamiseen sekä 3D-suunnittelussa.
  1. Uusi office. Microsoftin mukaan sen perinteinen Office-tuoteperhe kokee myös suuria uudistuksia, jotka tekevät niiden käytöstä yhtenäisen kokemuksen sekä mobiilissa että pöytäkoneilla. Uudistusten sisällöstä yhtiö ei kuitenkaan kertonut vielä tarkempia yksityiskohtia.
  1. Uusi cortana. Windows 10:n myötä Microsoftin tekoälyä jäljittelevä henkilökohtainen digiavustaja Cortana loikkaa älypuhelimista pöytäkoneisiin ja tabletteihin. Se myös integroituu uuden nettiselaimen kanssa. Äänikomennoilla käytettävä ohjelmisto on Microsoftin vastine Applen Sirille. Vielä ei ole tiedossa että, missä muodossa ominaisuus nähdään Suomessa vai nähdäänkö ollenkaan.

Uusi seinätabletti. Se on suuri 84 tuumainen tabletti joka toimii kuin televisio mutta, sillä voi puhua esimerkiksi skypessä.