Home » Tapahtumat

NouHätä!

Written By: admin on helmikuu 20, 2015 No Comment

Koululla järjestettiin taas 8 luokkalaisille NouHätä-kamppanjan esittely ja yleisen turvallisuuden koulutus auditoriossa klo 9-10.
Saimme mm. kuulla miten toimitaan tulipalon, onnettomuuden ja sairaskohtauksen sattuessa.

Meille myös painotettiin ,että onnettomuuden sattuessa jokainen on velvollinen auttamaan kykynsä mukaan oli sitten 5 vuotias tai yli 90.

Tästäkin kuulimme hyvän esimerkin, miten kuka tahansa pystyy vähintään soittamaan hätänumeroon, tarinassa oli 5 vuotias pikku poika, joka oli eskarissa käynyt tulikettu-koulutuksen eli hän osasi toimia tulipalon sattuessa. Eräänä päivänä hän jäi yksin kotiin katsomaan Pikkukakkosta, kun hänen äitinsä kävi naapurissa,  tällä välin rakennuksen alakerrassa oli syttynyt tulipalo ja pojan neuvokkaan ja asianmukaisen toiminnan ansiosta talo säästyi isommilta vahingoilta. Poika oli siis soittanut hätänumeroon, muistanut oman osoitteensa ja nimensä, sulkenut ovet ja ikkunat, poistunut rakennuksesta ja ohjannut palokunnan paikalle seisten pihalla monta minuuttia paljain jaloin kevät pakkasessa.

NouHätä!
– 8-luokkalaiset voivat osallistua siihen kahden tai kolmen hengen ryhmissä
– tarkoituksena on kisata muita ryhmiä vastaan pelastustaidoissa
– Hakkarin koulu on pärjännyt edellisinäkin vuosina hyvin, nyt on sinun vuorosi voittaa palkintoja