Aleksanteri innoissaan taloustietokilpailun finaalista

Written By: admin on toukokuu 8, 2015 No Comment

Ensi viikon tiistaina ja keskiviikkona Aleksanteri Kupi taistelee raivoisasti 30 parhaan taloustietäjän joukossa suuresta kunniasta sekä makoisasta mammonasta. Suomessa vuosittain yhdeksäsluokkalaisille järjestettävä Taloustieto kilpailun 50. kerta pidettiin keväällä ja Hakkarin koulun Aleksanteri Kupi onnistui raivaamaan tiensä 30 huippuoppilaan joukkoon, kilpailemaan suomen Taloustiedon mestaruudesta. Jatkokisa pidetään Helsingissä. 12. -13.5.2015. Kilpailun tarkoituksena on lisätä nuorten taloustajua, ja kasvattaa heidän kiinnostusta taloutta kohtaan. Kilpailun voittajalle on luvassa 500 euron palkinto, sekä 350 toiselle ja kolmannelle 250euroa.

Kävimme haastattelemassa Aleksanteria kisafiiliksistä.

Mitä odotat loppukilpailulta?:

Toivon loppukilpailun olevan vaikeampi kuin alkukilpailu. Toivon myös että siitä tulee jännä kokemus.

Oletko innoissasi?:

Olen innoissani itse kilpailusta, mutta se vaikeuttaa viikkoa

Miten olet valmistautunut?:

Olen lukenut lukion taloustietokurssin kirjoja sekä saanut ”valmennusta opeltani”. Olen myös kerrannut vanhoja tehtäviä netistä.

Luuletko voivasi voittaa?:

En usko voivani voittaa niinkään suurella mahdollisuudella mutta yritän parhaani ja katsotaan miten käy.

Millaisia olivat alkukilpailun kysymykset?:

Yllättävän helppoja odotin vaikeampia kysymyksiä mutta eiköhän ne vaikeatkin tule vastaan loppukilpailussa.

Jännittääkö?:

kyllähän sitä pikkaisen jännittää vähän, mutta kokeessa se on aivan eri asia.