Home » Oppilaiden haastattelut

Miten mielenosoitus vaikuttaa kulkemiseen?

Written By: admin on syyskuu 17, 2015 No Comment

mielenosoitus

Länsilinjat 50 ja 55 eivät kulje perjantaina ollenkaan sillä Helsingissä tapahtuva mielenosoitus pysäyttää lähes koko Suomen. Suurin osa busseista ei kulje, osa kaupoista on kiinni, poliisitkaan eivät toimi tehtävissään ja myös muut joukkoliikenteen kulkuvälineet, kuten junat ja metrot ovat huomisen stopissa 6-18. Hakkarissa opiskelu jatkuu kuitenkin normaalisti kaikkien opettajien, siivoojien ja keittäjien ollessa aivan normaalisti töissä.

Mielenosoituksen syynä ovat valtioneuvoston leikkaukset, sekä muut päätökset,  jotka kolahtavat niihin työntekijöihin, jotka työskentelevät sunnuntaisin ja/tai ylitöissä. Tapahtuma järjestetään 18.9. Helsingin rautatientorilla kello 11 alkaen.

Haastattelimme muutamia hakkarilaisia, Tampereella luokiota käyviä, sekä työtä tekeviä aikuisia heidän huomisesta kulkemisestaan kouluun ja työpaikoille. Kaikki haastateltavat käyttävät jotain julkisenliikenteen kulkuvälinettä.

Miten aijot huomenna kulkea kouluun/työpaikalle, kun julkinenliikenne on pysähdyksissä?

Yläkoululaiset

-Pyörällä

-Vanhempien kyydillä

-Pyörällä