Home » Info, Tapahtumat, Uutiset

Enkkuluokan pääsykoe torstaina 28.1 klo. 15.15

Written By: admin on tammikuu 25, 2016 No Comment

Enkkuluokan pääsykoe on  tarkoitettu tuleville seitsemäsluokkalaisille, jotka haluavat suorittaa osittain maantiedon, matematiikan, historian ja biologian englannin kielellä. Luokalla ollaan koko ylä-asteen ajan (7.-9-lk) ja tuntimäärät ovat samat kuin tavallisilla luokillakin.

Pääsykoe on torstaina 28.1.2016 ja se kestää noin tunnin. Testiin voi osallistua saapumalla paikalle, erillistä ilmoittautumista ei siis tarvita.

Valintakoe järjestetään Hakkarinkoulun auditoriossa, käynti sinne pääovista (E-solu). Koe alkaa klo. 15.15, muista ottaa omat kirjoitusvälineet mukaan!

Englantipainotteiselle luokalle voi hakea kaikilta ala-asteilta, koepäivä kaikille kouluille sama.

Saksan opiskelu ei estä hakemista enkkuluokalle.

Pääsykoe mittaa osaamista monelta eri osaamisalueelta, joten enkkuluokalle pääsy edellyttää usein englannista arvosanaa 9 tai 10. Kokeeseen riittää kuitenkin 6-luokkaan mennessä opitut tiedot, englannin ei siis tarvitse olla täydellistä.

Enkkuluokalle pääsijöillä ei ole oikeutta kavereiden toivomiseen, sillä englantipainotteinen luokka on oma luokkansa ja sinne pääsevät vain pääsykokeista valitut.