Home » Info

Seiskat päättävät pian valinnaisaineensa

Written By: admin on tammikuu 25, 2016 No Comment

Tässä vaiheessa teet kauaskantoiset pitkien valinnaisaineiden valinnat ja myös lyhyet valinnat kahdeksatta luokkaa varten. Seitsemännen luokan oppilaat saavat opoiltaan tämän viikon aikana oppaat ja valinnaisaineiden esittelyt päätöksiään helpottaamaan. Joka vuotiset valinnaisainemessut järjestetään 4.2. klo 12.20 eteenpäin. Tästä tulee seiskoille lisää infoa lähempänä. Samana päivänä on vanhempainilta seiskojen vanhemmille auditoriossa klo 18.00 alkaen.

Jokainen oppilas saa valita kolme pitkää valinnaisainetta ja tekee lisäksi kolme varavalintaa.

Niitä kutakin opiskellaan

kahdeksannella luokalla 2 x 38 tuntia (2 kurssia)

yhdeksännellä luokalla kaikkia 2 x 38 tuntia (2 kurssia).

Käytännössä kutakin valinnaisainetta on kaksoistunti kerran viikossa.

Kahdeksannen luokan aikana opiskellaan myös lyhyempiä, puolen kurssin laajuisia eri oppiaineita tukevia, syventäviä tai käytäntöön soveltavia valinnaisaineita. Näistä aiheista jokainen valitsee yhden ja lisäksi kolme varavalintaa (A2-kielen opiskelijoille lyhyen kurssin valitseminen on vapaaehtoista).

nimetön