Home » Info

Liikuntaluokkatestit

Written By: admin on helmikuu 1, 2016 No Comment

Liikuntaluokan pääsykoe järjestetään Hakkarin koulun liikuntahallilla keskiviikkona 10.2.2016 klo. 8.30-13.30. Luokalle pääsee vuosittain enintään 24 oppilasta. Toimittajamme haastattelivat Tuija Hakkaraista liittyen liikuntaluokan pääsykokeisiin.

Mitä ominaisuuksia pääsykokeissa testataan?

Kestävyyttä, lihaskuntoa, liikkuvuutta ja joitain lajitaitoja.

Kuinka monta hakijaa viime vuonna oli? kuinka monta pääsi?

Noin 50 haki ja 24 pääsi?

Mitä muita asioita valinnassa otetaan huomioon kuin testit?

Periaatteessa ei muita, mutta tasatilanteessa liikuntanumero ja keskiarvo voivat olla ratkaiseva.

Kuinka liikuntaluokan opiskelu eroaa muista luokista?

7.-luokalla on lisätunti liiksaa joka viikko. 8. ja 9.-luokalla on automaattinen pitkä valinnainen liikunta. Lisäksi heillä on opetusharjoittelua ja enemmän vierailuja esim. seinäkiipeilyä, keilausta ja spinningiä.

liikuntaluokkahaku