Home » Pääkirjoitus

Pääkirjoitus: vain yksi jakso jäljellä!

Written By: admin on maaliskuu 7, 2016 No Comment

Totta se on, koulua on jäljellä enää yhden jakson verran. Nyt on viimeinen tilaisuus parantaa arvosanoja tämän lukuvuoden aikana. Nelosjaksossa on viikkoja yhteensä 12, joista viimeinen viikko on perinteisesti ns. irti lukujärjestyksestä. Jaksoon mahtuu muutama lomapäiväkin nimittäin pääsiäinen ja helatorstai eli yhteensä jo 3 päivää vapaata! Koulupäiviä on yhteensä 57.
Ulkona alkaa vihdoin lämpenemään, ja lumet alkavat sulamaan. Aurinko alkaa paistamaan ja kevät saapuu. Valoisa aika pitenee ja koulussa jaksaa paremmin. Jos koulu tuntuu liian raskaalta piristä itseäsi ajatuksella, että kohta alkaa kesäloma. Välitunneilla on mukava mennä pihalle ja elämä tuntuu taas hyvälle. Talven ankeudesta päästää eroon ja talvimasennus katoaa, linnut laulavat, kukat kasvavat, aurinko paistaa, luonto herää henkiin. Tunnilla havahdut ajatukseen, että oikeasti tajuat ja jaksat opiskella, eikö tunnukin kivalta. Oikeasti, koulukin voi tuntua joskus kivalta paikalta, varsinkin viimeisessä jaksossa. Yllätä itsesi hyvillä numeroilla, kevään kunniaksi.

index
Ehkä koulun loppumisen surullisin tapahtuma on se, että me nettivekkarin toimittajat lähdemme jatko-opintoihin, mutta ei hätää, saatte nauttia teksteistämme vielä tämän jakson. Ensivuonna nettivekkarin kirjoittamisen aloittaa todennäköisesti kasa kahdeksasluokkalaisia, jotka tuovat oman säväyksensä koulun joka päiväiseen arkeen.

Enää vain muutama viikko jäljellä samoilla oppilailla. Ensivuonna kouluun saapuvat uudet seiskat ja me ”vanhat” ysit lähdemme pois.
Olkaamme siis iloisia ja nauttikaamme koulusta, kyllä se kesälomakin kohta alkaa.