Home » Info, Oppilaiden haastattelut

Kevään yhteishaku on pian ohi

Written By: admin on maaliskuu 14, 2016 No Comment

Yhteishaku toisen asteen opintoihin on nyt miltei ohi. Koulumme 9. luokkalaiset hakivat viime viikon aikana haluamiinsa paikkoihin.
Haku-aika umpeutuu huomenna 15.3klo. 15.00, jonka jälkeen hakupaikkoja ei voi enää muuttaa, jos sinulla on jotain muutettavaa niin kipinkapin opon juttusille.
Tulokset tulevat kesän aikana.
Lähes joka vuosi on lukioihin ja ammatillisiin opintoihin hakijoita melkein saman verran. Tarkemmat tiedot hakupaikkojen suosiosta koulumme kesken saadaan haun jälkeen.
Kyselimme oppilailta hiukan heidän valinnoistaan
Minne hait?
-VAAO lähihoitaja
-VAAO hiusalan perustutkinto
-LeLuun
-LeLu

-Tykki, Halu, steiner
Miksi?
-koska haluan hoitaa lapsia
-ala kiinnostaa minua
-koska se on lähellä ja sinne on matala ka ja oon kuullut siitä kaikkea hyvää
-Se on lähellä ja vaikuttaa kivalta
-Lähellä ja hyvä tasoinen lukio

-koska mulle sopivimmat tampereen alueella
Jos pääsisit minne tahansa mikä olisi ollut ykkösvalintasi, miksi?
-Ehkä joku musikaalisempi paikka, koska rakastan musiikkia.
-johonkin kivaan paikkaan.
-jos sais valita ihan mistä vaan niin varmaan joku kiva lukio jossain Sidneyssä tai Amsterdamissa, koska haluan pois suomesta
-Menisin varmaan jonnekin ulkomaille, koska haluaisin pois suomesta
-…