Home » harrastukset, Urheilu

Ailahtelevainen kausi Lekin miehillä

Written By: admin on maaliskuu 14, 2016 No Comment

20140201_sapko-leki_raportti_01Lekin mestis porukan pelit ovat pelattu kaudelta 2015-2016. Lekin kausi oli ailahtelevainen ja heikko. Pelit päättyivät runkosarjaan, mutta mestis paikka sarjaan säilyi. LeKin Mestis-kausi päättyi lauantaina 12.3 runkosarjan viimeiseen otteluun Kajaanin Hokkia vastaan. Runkosarjan loppusijoitukseksi oli 10., mikä oli selvästi pettymys edelliskauden hienon TuToa vastaan käydyn puolivälierätaistelun jälkeen. Pelaajat vaihtuivat joka otteluun ja suurin osa oli aina vain lainalla. Pelaajia tuli ja meni, osa lähti liigan ja muutama ulkomaille, mutta myöskin pelaajia saapui Lempääläänkin esim Daniel Mitterdorferin saapui itävallasta. Alkukausi oli ihan jees, mutta joulupukki ei tuonut lekiläisille lahjoja joten joulu ja marraskuu oli pelkkää alamäkee. Joulukuussa pelattiin 6 ottelua, joista 3 päättyi LeKin voittoon, 1 jatkoaikatappioon ja 2 tappioon. Kuukauden ensimmäisinä päivinä joukkueen ykkössentteri Henri Tuominen lähti Liigaan Ilvekseen lainalle, jossa valitettavasti loukkasi polvensa. Itsenäisyyspäivän jälkeen tuli puolestaan positiivisia uutisia toimistolta, kun LeKin puolustukseen hommattiin Itävallan maajoukkueessakin esiintynyt Daniel Mitterdorferi. Joulupukki ei LeKille vuonna 2015 lahjoja tuonut, sillä joulun aikoihin alkoi joukkueen kauden pahin alamäki. Joulukuun Kisan tehokkain pelaaja oli puolustaja Pasi Puistola tehoin 0+6=6. Kisan maalissa torjuivat neljä peliä Viksten ja kaksi ottelua Liigassa Tapparassakin hienosti esiintynyt Hrachovina. Uusi vuosi käynnistyi LeKin osalta masentavasti; tammikuun jälkeen pudotuspelihaaveet olivat menneet ja tilalle oli tullut pelko Mestis-karsintoihin joutumisesta. 11 peliä tuottivat vain yhden voiton, yhden voittolaukauskilpailu-tappion ja 9 tappiota varsinaisella peliajalla. Tammikuun lopussa nähtiin mielenkiintoinen episodi, kun Lempäälän Jäähallin pääkaukalon jäähän oli tullut vettä katosta kondensoituneen veden takia ja kotiottelu Kiekko-Vantaata vastaan jouduttiin pelaamaan kakkoshallissa. Tammikuun puolen välin jälkeen tuli tietoon ikävä uutinen, kun Ilveksen lainareissulla loukkaantunut Henri Tuominen siirtyi loppukaudeksi Tsekin kakkosliigaan. Lisäksi kapteeni Jimi Santala kävi lainalla pelaamassa Espoon Bluesissa ja saaden näin ensimmäiset Liiga-pelit tililleen. Tehokkain Kisa-pelaaja tammikuussa oli Miiko Hintz tehoin 2+4=6. Maalissa torjuivat Viksten 8 peliä ja Kiviaho 3 peliä. Helmikuussa lekissä vieraili vanhoja ja tuttujakin vahvistuksia, joten helmikuussa saatiin jotain jo aikaiseksi kun muutama voittokin tuli ja toi joukkueelle uutta motia. Helmikuussa LeKi pelasi 8 peliä, joiden saldo oli 1 jatkoaikavoitto – 1 jatkoaikatappio – 6 tappiota.  Maaliskuussa ei ollut muuta tavoitetta kuin varmistaa sarjapaikka myös tulevalle kaudelle. Se onneksi onnistui hienosti, sillä kuukauden neljästä ottelusta 3 päättyi LeKin voittoon varsinaisella peliajalla ja yksi jatkoajalla. LeKin tehokkain pelaaja oli uransa tähän kauteen päättänyt Miikka Männikkö, neljässä pelissä syntyi hienot tehot 4+5=9. Maalissa LeKillä torjuivat kahdessa pelissä Noronen ja pelin pelasivat Hrachovina sekä Mestis-debyyttinsä tehnyt Ville Nieminen.Yhteensä kaudella pelattiin runkosarjassa 50 ottelua. 13 ottelua päättyi LeKin täyden 3 pisteen voittoon, 3 lisäaikavoittoon, 8 lisäaikatappioon ja 26 tappioon varsinaisella peliajalla. Varsinaisen peliajan tappioista peräti 10 päättyi yhden maalin erolla ja kahdessa niistä vastustaja teki voittomaalin vasta pelin viimeisellä minuutilla. Maaliero oli 37 maalia pakkasella. Jäähyjä LeKi otti kauden aikana 543 minuuttia, joka oli Mestiksen 9:ksi eniten. Ylivoimalla syntyi 32 maalia, joka oli kahdeksanneksi paras Mestiksessä ja alivoimalla LeKi päästi 43 maalia. Vain kaksi joukkuetta päästi enemmän maaleja alivoimalla kauden aikana. Ensikauden valmentaja rosteri tulee tietoon lähiaikoina ja ensimmäisiä pelaaja sopimuksia ruvetaan vääntämään viimeistään touko-kesäkuussa.

LEKI KIITTÄÄ KAIKKIA KANNUSTAJIA KAUDESTA JA YHTEISTYÖKUMPPAINEITA!