Home » Info, Mielipiteet

Laasonportin koulukuljetuskävely

Written By: admin on huhtikuu 18, 2016 No Comment

Laasonportin asukkaat järjestivät koulukuljetuskävelyn Lempoisten ala-asteelle mielenosoituksen tavoin, koska Lempäälän kunta nostaa koulukuljetusrajaa syksyllä kolmesta kilometristä viiteen kilometriin säästääkseen rahaa muihin kustannuksiin kuten mm. Hiihtomajaan ja hiihtolatujen kunnossa pitoon. Laasonportista koulumatkaa kertyy n. 4km.

Laasonportin asukkaat ovat olleet tyrmistyneitä kunnan säästämisestä lasten koulukyydityksistä. Suurin osa Laasonportin lapsista on vielä pieniä ja kokemattomia ja koulumatka on pitkä ja täynnä erilaisia houkutuksia pienelle koululaiselle. Pienet koululaiset joutuisivat jatkossa kulkemaan pitkän matka kelissä kuin kelissä, kunnan säästäessä yhdestä tärkeimmistä koulukustannuksista

Kuljetusrajan siirtyessä syksyllä kauemmaksi kyydittä jää kaiken kaikkiaan 117 lasta. Asukkaat korostavat nyt koulun ja Lempäälän kunnan vastuuta turvata lasten koulumatka tulevaisuudessa.

Omasta mielestäni kunta on säästänyt aivan väärästä paikasta, kun vaihtoehtona olisi säästää, vaikka rakenteilla olevasta hiihtomajasta, joka ei ole lähellekään niin tärkeä kuin lasten koulukyydit.