Home » Info, Tapahtumat

Uusi yläkoulu Lempoisiin?

Written By: admin on toukokuu 9, 2016 No Comment

Lempäälään kaavaillaan väestönkasvun seurauksena kolmatta ylä-astetta, todennäköisesti Lempoisiin.

Nykyistä väestönkasvuvauhtia yläkoulupaikat loppuisivat kesken viimeistään vuonna 2019.

Palveluverkkoselvityksessä on työn alla kolme eri palveluverkkomallia. Vaihtoehto A:ssa uusia kouluja ei rakennettaisi, vaan vanhoja kouluja laajennettaisiin ja vuokratiloista luovuttaisiin. Tämä siis tarkoittaisi todennäköisesti lisää lisärakennuksia myös Hakkariin.

B:ssä rakennettaisiin uusi ylä-aste 300:lle oppilaalle Kuljuun myös Hakkarin koulua laajennettaisiin.

Vaihtoehto C:ssä rakennettaisiin kokonaan uusi yläkoulu Lempoisiin lukion tilalle tai sen tiloihin.

Kaikissa vaihtoehdoissa Kuljuun perustetaan uusi päiväkoti ja keskustaan uusi kirjasto.

Todennäköisin vaihtoehto on yläkoulun rakentaminen Lempoisiin, jonka seurauksena myös kouluunpääsyrajoaja siirrettäisiin.