Home » Info

High School Musicalin ensimmäisestä osasta jo 10 vuotta!

Written By: admin on toukokuu 16, 2016 No Comment

HSM_Concert_12High School Musical on varmasti monelle tuttu elokuva. Nyt sen ensimmäisen osan julkaisusta on kulunut jo 10 vuotta. Ja kaikkien iloksi Disney vahvisti, että neljättä osaa aletaan myös hiljalleen tekemään. Nousee toki kysymys, että ketkä siinä näyttelevät ja missä rooleissa.  Disney kertoi myöhemmin, että High School Musical 4:ssä eivät näyttele jo ennestään tutut Zac Efron, Vanessa Hudgens, Ashley Tisdale, Lucas Grabeel, Monique Coleman ja Corbin Bleu. He pääsevät kuitenkin vaikuttamaan uusimman elokuvan roolitukseen niin halutessaan.

Varo juonipaljastuksia!

High School Musicalin ensimmäinen osa alkaa uuden vuoden juhlista, jossa Troy Bolton (Zac Efron) ja Gabriella Montez (Vanessa Hudgens) tapaavat karaoken merkeissä. Molemmat nuoret ovat vastahakoisia, eivätkä millään haluaisi nousta lavalla laulamaan. Troy kuitenkin alkaa laulamaan ja saa ujon Gabriellan mukaan. He vaihtavat puhelinnumeroita hauskan illan jälkeen. Koulujen jälleen alkaessa Gabriella muuttaa ja päätyy sattumalta samaan lukioon kuin Troy. Kaksikko uskaltaa osallistua koulun musikaalin koelauluihin, mutta kaikki ei suju aivan vaivattomasti, kun koulun suosituin tyttö Sharpay Evans (Ashely Tisadale) ja hänen veljensä Ryan (Lucas Grabeel) yrittävät kyseenalaisin toimin estää Troyn ja Gabriellan pääsyn musikaaliin.

Toisessa osassa koulut ovat lopussa ja kesäloma alkaa. Nuoret pääsevät töihin Sharpayn vanhempien golfklubille. Sharpaylla on suuret odotukset kesästä, sillä hän haluaa Troyn itselleen. Hän yrittää parhaansa mukaan sotkea Troyn ja Gabriellan välit ja onnistuukin siinä kiitettävästi, sillä Gabriella lähtee pois golfklubilta. Ryan kyllästyy totaalisesti siskonsa toimintaan ja ”vaihtaa puolta”. Kaikkien onneksi Troy ja Gabriella kuitenkin sopivat elokuvan lopussa ja kaikki on taas hyvin.

High School Musical 3: Senior Year on viimeisin julkaistu osa. Siinä Gabriella muuttaa 1600km päähän opiskelemaan ja koulun näytelmä on menossa uhkaavasti kohti tuhoa. Sharpayllä on jälleen sormensa peliss. Harjoitukset sujuvat onneksi suhteellisen hyvin Sharpayn ollessa Gabriellan varanäyttelijä. Myöhemmin kerrotaan, että Sharpay saa itselleensä Gabriellan roolin ja hän on oikein tyytyväinen. Kaikki ei kuitenkaan ole niin helppoa. Näytelmän ensi-iltana Troy ei ilmene paikalle, sillä hän on Gabriellan luona. Troyn varanäyttelijä ei kuitenkaan pelasta tilannetta vaan päinvastoin pilaa sen myöhästyessään ja tullessaan aivan väärästä paikasta lavalle. Kaikkien onneksi Troy ja Gabriella onneksi saapuvat pelastamaan tilanteen ja näytelmästä tulee menestys. Lukukausi lähestyy loppuaan ja viimeisen vuoden opiskelijat saavat todistuksensa. Troy valitsee koulun, jossa pääsee painottamaan teatteriin ja koripalloon, sekä lähemmäksi Gabriellaa. Troyn isä ja valmentaja Jack Bolton (Bart Johnson) onneksi suostuu asiaan ja Troy pääsee muuttamaan vain 52km päähän Gabriellasta 1600km sijaan.

Katso näyttelijöiden muistelua 10 vuoden kunniaksi.