Home » Pääkirjoitus, Uncategorized

Pääkirjoitus: Syksy on laskeutunut Hakkariin

Written By: admin on lokakuu 6, 2016 No Comment

Syksy on virallisesti saapunut. Puiden lehdet ovat muutaneet väriä ja niissä koristaa keltaisen ja punaisen kaikki sävyt. Lämpötilat ovat jo alle 10 astetta ja hakkarilaiset ovat saattaneet kävellä tai pyöräillä kouluun jopa -2 asteen pakkasessa.

Hakkarin 7-luokkalaiset ovat myös sopeutuneet hyvin Hakkarin koulun arkeen ja useat heistä ovat saaneet kokea jo keittiötetin ihmeellisen maailman.

Lempäälän 8-luokkalaiset saivat tällä viikolla perinteiset rippileiriesitteet ja muutama innokas on jo lomakkeensa palauttanut.

Pian saamme myös unohtaa koulun hetkeksi, sillä syysloma on tuloillaan ja useimmilla ei ole enään paljoakaan kokeita. Syysloma alkaa siis ensiviikon perjantain koulupäivän jälkeen ja kestää kokonaisen viikon,vaikka edellisinä vuosina se on ollut vain puoliviikkoa. Syysloman jälkeen 2.jakso saa alkaa ja joillakin näkyy jo sen työjärjestys wilmassa.

Hakkarin koulussa syksy näkyy niin vaatteissa, kuin pyörätelineissä. Pyörät ovat vähentyneet, sillä yhä useammat tulevat bussilla kouluun. T-paidat ovat vaihtuneet paksuihin takkeihin ja pipoihin. Myös soluissa on yritetty piilotella kymmenen- ja yhdenvälkillä, vaikka usein se ei olekkaan auttanut.

syksy