MINÄ PELOTON – projekti edistyy.

Written By: admin on marraskuu 10, 2016 No Comment

Syyskuussa Hakkarissa alkoi Niklas Söderströmin ohjaama draamaprojekti nimeltään MINÄ PELOTON, jonka harjoitukset ovat nyt käynnissä. Projektissa on tällä hetkellä mukana noin 10 Hakkarin koulun oppilasta eri ikäluokilta.

Projekti alkoi työpajakokonaisuudella, jossa tutkittiin draaman keinoin nuoruutta eri näkökulmista. Teemoina olivat mm. Nykynuorisokulttuurin ilmiöt, nuoruus mediassa, tulevaisuuden näkymät sekä ihmissuhteet.  Työpajan aikana kerättyä materiaalia tullaan käyttämään teatteriesityksessä, joka saa ensi-iltansa Hakkarin auditoriossa 9.12. klo 19. Esityksen harjoitukset ovat nyt käynnissä ja lopputulos tulee olemaan huikea.

Tässä projektissa on lähdetty tekemään teatteria tutkivammalla ja kokeilevammalla otteella. Oppilaat ovat tehneet hyvin intensiivisiä ja haastaviakin harjoitteita, joissa he ovat päässeet vapaasti ilmaisemaan itseään. Tarkoituksena on ollut tehdä sellaista teatteria, mitä nämä nuoret eivät ole aikaisemmin tehneet.

Projekti on ryhmänohjaaja Niklas Söderströmin Metropolia ammattikorkeakoulun opinnäytetyö sosiaalialan koulutusohjelmassa. Opinnäytetyön tarkoituksena on saada nuorten ääni kuuluviin nuoruutta tutkivan teatteriesityksen kautta. Esityksessä tullaan vahvasti kuulemaan oppilaiden omia ajatuksia ja tekstejä nuoruuteen liittyen. Tällä tavoin heidän äänensä tulee kunnolla kuuluviin.

Hakkarissa tullaan esittämään iltanäytösten lisäksi myös koulupäivänäytöksiä kaikille ikäluokille.

Esityspäivät ovat:

pe 9.12.  klo 19  ENSI-ILTA

ti 13.12.  klo 10  Koulunäytös 7. luokkalaisille

klo 12  Koulunäytös 9. luokkalaisille

klo 19 iltanäytös

to 15.12. klo 10 Koulunäytös 8. luokkalaisille

klo 19 iltanäytös

pe 16.12. klo 19 iltanäytös

Sieppaa

Kuva projektin työpajasta 13.10.2016. Aiheena Tulevaisuuden näkymät.

Draamaryhmä Pelottomat toivottaa kaikki lämpimästi tervetulleeksi esitykseen!