Play hard work harder-tapahtuman arvostelu

Written By: admin on marraskuu 10, 2016 2 Comments

Viime torstaina oli kahdeksasluokkalaisten play hard work harder jatko-opintomessut Hakkarissa. Tapahtumaan tuli lähes kaksikymmentä eri alojen ammattilaista. He esittelivät erilaisia uravalintoja.

Aluksi oppilaat seisoivat puolituntia pakkasessa, kun järjestäjät jakoivat oppilaita ryhmiin. Seisoskelun jälkeen pääsimme sisälle kuuntelemaan puhetta. Järjestäjät näyttivät videoita, joissa julkisuuden henkilöt kertoivat työhön liittyvistä asioista. Puheen loputtua oppilaat menivät ryhmiensä kanssa eri pisteille.

phwh3

Kauneuden- & terveydenhoitopisteessä kuunneltiin liikuntaparkin työntekijää Sari Lipposta. Hän kertoi jalkojen hoidon tärkeydestä ja vaikutuksesta terveyden kannalta. Sarin työ on todella monipuolista. Jalkojen hoidon lisäksi hän tekee erilaisia kauneuteen liittyviä hoitoja asiakkailleen.

Ilmaisussa TV:stä tuttu Elina Rintala kertoi näyttelijän urasta ja teatterissa työskentelystä. Pisteellä tehtiin ilmaisuharjoituksia, kuten elämänkulun näyttelemistä ja parin kanssa kirjaimiksi muodostumista.

phwh1

Työnhaku & LeLu-pisteellä Maria Lammentausta kertoi omasta opiskelu- ja työelämästään, sekä työnhausta. Hänen puheensa päätteeksi saimme hienot LeLu-kynät. Eräs poika tuli esittelemään meille korttitemppuja.

E-urheilu ja some työnä-pisteellä somewelho Pauliina Mäkelä kertoi työstään somettajana. Hän kertoi miten oli päässyt juuri tähän työhön ja miten voi saada rahaa twiittaamisesta.

Mielestämme tapahtuma oli järjestetty huonosti. Tapahtuma ei toteutunut niin kuin luvattiin. Oppilaat joutuivat seisomaan kauan pihalla, sillä järjestäjillä kesti kauan jakaa oppilaat ryhmiin. Ensimmäisen rastin loppumiseen asti kaikki meni hyvin, mutta toisen rastin ilmoittamisia ei oltu huomioitu niin kuin luvattiin. Oppilaat vuorollaan juoksivat liukkaalla pihalla haluamiinsa rasteihin, joihin pääsivät vain nopeimmat. Kuitenkin ammattien esittelyt hoituivat ihan hyvin.

phwh4

2 Responses to “Play hard work harder-tapahtuman arvostelu”

1. Jarmo Lehtinen says on: 10 marraskuun 2016 at 12:14 pm

Moikka ja terveisiä Lelusta!

Kuinkahan moni teistä koki kokonaisuuden tällä tavalla? Olemme pahoillamme, että järjestelyissä oli ongelmia.

Pakkasessa odottelu johtui siitä, että sähköinen ilmoittautuminen meni sekaisin. Näin tapahtui siksi, että Sääksin ja Vesilahden ja osa Hakkarinkin oppilaista oli ilmoittautunut samaan aikaan eri rasteille tai Sääksin ja Vesilahden väki Hakkarin rasteille ja/tai päinvastoin.

Yritimme korjata ongelmaa viimeisen viikon aikana, mutta hakkarilaisten osalta se ei onnistunut. Iltapäivän rasteilla ei tätä ongelmaa ollut, koska he olivat tehneet itse ilmoittautumiset uudelleen.

Olisi mielenkiintoista kuulla, onko tällaiselle tapahtumalle teidän kasiluokkalaisten mielestä tarvetta?

JOS on, haluaisimme kutsua teitä mukaan jo keväällä suunnittelemaan meidän kanssamme syksyn PHWH-tapahtumaa. Uskon, että jos otamme onkeen tämän kertaiset ongelmakohdat, saisimme aikaiseksi paremman PHWH17-shown.

JOS tälle ei teidän mielestänne ole tarvetta, kiitämme palautteesta ja poistumme takavasemmalle.

t. Jarmo ”Jamo” Lehtinen
    PHWH-tapahtumakoordinaattori

2. Jarmo Lehtinen says on: 10 marraskuun 2016 at 5:37 pm

Sen verran vielä tarkennan, että syy siihen, miksi Hakkarissa ei pistetty ilmoittautumisia uusiksi oli, että minä katsoin sen olevan siinä vaiheessa liian suuri urakka.

Hakkarin pään osalta meillä oli kädet täynnä töitä muissa käytännön järjestelyissä, enkä halunnut vastuullisten kuormittuvan liikaa.

Mutta vielä, pyydän sitä sekaannusta anteeksi.

t. J