Talvisen Hakkarin oppilaiden kysymyksiä rehtorille koulun käytänteistä

Written By: admin on joulukuu 8, 2016 No Comment

Kävimme haastattelemassa Hakkarin koulun rehtoria Sanna Oikarista joululoman ohella oppilaita askarruttavista asioista.

Miksi joululoma alkaa vasta 22.12?

Suomen opetuslain mukaan pitää olla talvi1180 koulupäivää. Jos haluttaisiin pidempi joululoma, pitäisi kesälomasta ottaa pois. Tämä ei käy, sillä kaikilla Tampereen seudun kouluilla on samat lomat.

Miksi koulussa on ulkovälkät?

Kaikki jaksaa paremmin, kun haukkaa vähän happea koulupäivän välissä. Ulkoilma virkistää ja edistää oppimista. Tämän ovat huomanneet opettajatkin.

Miksi liikuntavälineitä ei uusita?

Koululla ei ole varaa, eikä velvollisuutta ostaa oppilaille liikuntavälineitä. Oppilailla pitäisi olla omat liikuntavälineet, koulu vain lainaa niitä tarvittaessa.

Miksi omia eväitä ei saa syödä ruokalassa?

Terveystarkastaja on puuttunut asiaan. Omien eväiden tuominen on terveysriski. Lisäksi oppilaat luultavasti toisivat kaikkea epäterveellistä, kuten sipsiä ja limsaa. Kouluruoka on ravitsevaa, ja ravintoarvot ovat tarkkaan mitattuja, jotta oppilaat jaksaisivat.

talvi2