Maanantai ja tiistai Hollannissa

Written By: admin on marraskuu 22, 2012 No Comment

22 oppilaan ryhmä lähti Hakkarista aamulla klo 09.50 kohti Helsinki- Vantaan lentokenttää. Bussimatka kesti noin kaksi tuntia ja suurin osa kävi lentokentän kahviossa syömässä. Lento oli puolituntia myöhässä. Itse lento kesti noin kaksi tuntia ja Hollannissa oltiin noin neljän aikaan. Lentokentältä lähdettiin bussilla Schooveniin, josta isäntäperheet hakivat luokseen. Ilta vietettiin tutustuen perheisiin.

20121121-205146

20121121-203653

”Tiistai Hollannissa oli koulupäivä. Koulupäivä kesti noin neljä tuntia. Aamulla oppilaat jaettiin kuuteen eri ryhmään, joista jotkut tekivät matikankoetta (yäk!), toiset hikoilivat liikuntatunnilla, eräät muokkasivat Vincent Van Goghin mestariteoksia kuvistunnilla ja loput menivät historia-aiheista tietovisaa. Tietysti välissä söimme kotona tehtyä välipalaa. Loppuilta vietettiin perheen parissa.”

20121121-203513

20121121-203055

22 oppilasta ja kaksi opettajaa on tällä viikolla ollut vaihdossa Hakkarin ystävyyskoulussa CSG Willem de Zwijqevissa, Hollannissa. Oppilaat viettävät yhden viikon isäntäperheissään, ja vierailevat paikallisessa koulussa, jossa on noin tuhat 12-18 vuotiasta oppilasta. Matka kestää yhteensä noin viisi päivää. Vaihto-oppilasohjelma Hollannin ja Suomen välillä alkoi vuonna 2011.