Haastattelu: TET-viikko

Written By: admin on tammikuu 12, 2017 No Comment

TET, eli työelämään tutustuminen on hakkarissa 8-12.5. TET-jaksojen tavoitteena on tarjota oppilaalle tilaisuus työelämän tuntemuksen lisäämiseen, ammatteihin tutustumiseen ja työntekoon. He voivat kokea erilaisia työtehtäviä ja työympäristöjä, tutustua työelämän vaatimuksiin sekä eri ammattialoihin voidakseen myöhemmin valita juuri heille sopivan koulutuksen ja ammatin.

Jos sinulla ei TET-paikkaa vielä ole, se tulisi hankkia mahdollisimman nopeasti. Hyviä paikkoja voivat olla esimerkiksi: ala-asteella tai päiväkodissa opettajien auttaminen, kaupan hyllyttäjä, vanhainkoti-apulainen, Dammenbergin suklaatehtaassa myyjä ja vaikka mitä. TET-paikan voi hankkia itse, tai apuna voi käyttää esimerkiksi vanhempia, sukulaisia ja tuttuja.

Mihin haluaisit TET-viikolla?

Emt.

En minnekkään.

Moisionkouluun.

Onko sinulla jo TET paikka?

Joo, Lempäälän seurakunta.

Ei.

On.

Mitä odotat TET-viikolta?

Että mä teen töitä.

No.. En mitään.

Lapsia.

Haluatko mennä TET:iin?

Haluun, koska sitte ei tartte olla koulussa.

En.

Joo.