Home » Arvostelut, Elokuvat, Mielipiteet, Musiikki

Written By: admin on tammikuu 19, 2017 No Comment

sing_juliste

SPOILERIVAROITUS

Illumination -elokuvayhtiön viimeisin hitti oli Kätyrit -elokuva ja sitä edeltänyt Itse Ilkimys -sarja! TV:ssä alkoikin pyöriä traagisen ärsyttävä mainos tanssivasta possusta. Alkuksi epäilin pitkään käydä katsomassa leffan, kun ennakkomateriaali ei minua erityisemmin vakuuttanut. Päätin kuitenkin vilkaista leffaa Jämsän Kinotar -teatterissa, kun se sattumalta oli ohjelmistossa ja kohtuu hinnalla (leffalipusta Finnkinolla 15 EUROA!!!).

Jossain Disney Zootropolis -maailman toisessa kaupungissa elelee Vili Vilperin epäonnistunut yrittäjäsukulainen Buster Moon (Sami Sarjula). Luuseri yrittää pyörittää epätoivoisesti teatteria ja idiootti onkin jo menettänyt maineensa perusteellisesti. Ainoan pelastuksen hän näkee laulukilpailussa, jolla hän koittaa saada teatterin taas loistamaan.

Kilpailijoista muodostuu pääkuusikko, joilla kaikilla on joku ongelma, joka estää heitä toteuttamasta itseään. mm. Norsua (Yasminen Yamajako) estää hänen lavakammonsa, Siilineiti (Armi Toivanen) ei saa kannustusta poikaystävältää ja kapinallinen Gorilla (Jon-Jon Geitel) on isänsä naurettavan gangsterielämän vankina. Hahmot ovat ihan mukiin meneviä, mutta ne jää herra Moonin jatkuvan toilailun alle, kun hän yrittää kilpailun ohessa maksaa velkansa jne. Kaikki hahmot jää tosi etäisiksi, koska niille ei anneta tarpeeksi aikaa, tai sitten hahmoja on vaan liikaa. Pientä hihittelyä aikaan sai viisi japanilaista kettutyttöä, jotka eivät edes osaa kieltä.  Koko koelaulutkin käydään läpi alle vartissa. Loppuratkaisukin on perinteinen happy ending ja kaikki järjestyy!

Väriikkyydessään ja musiikissaan leffa onkin mahtava, mutta laulukilpailun eines on vähän kultahtanut. Olisin halunnut nähdä enemmän kilpailijoista, mutta tuntuu, että leffa jää kokonaan jatkuvasti sähläävän koalan jalkoihin. 3D ei ole kummoinen lisäys leffaan, kun laseja ei oikeen hyödynnetä missään kohtauksessa. Periaatteessa lasit tuo vaan lisää rahanmenoa lipussa. Musiikki on leffassa hienoa, paitsi sen läskin possun Bad Romance -coveri, joka pyöri telkkarissa. Nuoremmille varmasti leffa kelpaa, mutta itse tuntui, että en ihan lämmennyt. Taidan pysyä jatkossa Disney -animaatioissa XD

Arvosana: (2,5)